ראש הממשלה נתניהו. התקשר לברך
ראש הממשלה נתניהו. התקשר לברךצילום: מרק ישראל סלם, פלאש 90

ממשלת ישראל פרסמה היום (ראשון) לציבור הרחב את ספר תכניות העבודה השנתיות שלה.

הספר כולל את תכניות העבודה של משרדי הממשלה ויחידות הסמך, הכוללות את מטרות ויעדי המשרדים והיחידות וכן הצגת המדדים המרכזיים לעבודתם ועיקרי התכנון לשנת 2016. את תהליך התכנון ריכז אגף ממשל וחברה במטה הכלכלי-חברתי במשרד ראש הממשלה בראשות המנכ"ל אלי גרונר. 

בתכניות העבודה מפורטים מדדים להערכת ההצלחה של כל תכנית: מדדי תפוקה (כמותיים) המשקפים את תוצרי הפעילות הממשלתית ומדדי תוצאה המגדירים את השינויים המצופים כתוצאה מפעילות הממשלה. ממשלת ישראל תפרסם בתום השנה את נתוני העמידה במדדים המרכזיים שקבעו משרדי הממשלה ויחידות הסמך.

בעת הצגת ספר התכניות ציין ראש הממשלה בנימין נתניהו כי "קל יותר להתקדם כאשר אתה יודע לאן פניך מועדות והדרך הטובה ביותר לדעת את הכיוון היא בהצבת יעדים, כמותיים ככל שניתן". עוד הוסיף נתניהו כי "היעד הגדול של מדינת ישראל הוא בחיזוק עוצמתה".

מנכ"ל משרד ראש הממשלה, אלי גרונר, הסביר כי בספר תכניות העבודה לשנת 2016 נרשמו יותר יעדים מדידים בהשוואה לפרסומים בשנים קודמות. עוד ציין מנכ"ל המשרד כי חשוב לזכור שאין זה דבר שלילי לא לעמוד בכל היעדים שהוצבו, מכיוון שאם כל משרדי הממשלה יעמדו בכל היעדים זאת אומרת שהם לא היו מספיק שאפתניים.

אהוד פראוור, ראש אגף ממשל וחברה במשרד הסביר כי ישנה עלייה דרמטית ברמת יכולת התכנון במשרדי הממשלה וכי תמונת האי-ביצוע שמוצגת היא מוגזמת בהרבה מכפי שהיא במציאות.

שרי הממשלה הגיבו אף הם בחיוב לרשימת היעדים. השר משה כחלון אמר כי פרסום הספר הוא מעשה אמיץ וחשוב. השרה גילה גמליאל הוסיפה כי היעדים צריכים להיות מול עיני השרים כל השנה ושר החינוך נפתלי בנט ציין לחיוב כי השנה היעדים הם על תפוקות ולא על תשומות.

ראש הממשלה בנימין נתניהו הודה למנכ"ל משרדו ולראש אגף חברה וממשל על העבודה המאומצת מול המשרדים השונים.

בהקדמת הספר ציין ראש הממשלה בנימין נתניהו, "אחד היסודות המרכזיים של השירות הציבורי הוא עקרון אחריות הדיווח לכלל האזרחים. משרתי הציבור ונבחריו נושאים באחריות מלאה לתחומי הפעולה שעליהם הופקדו על פי חוק, מטעם הציבור ולמענו".

מנכ"ל משרד ראש הממשלה אלי גרונר הדגיש בהקדמת הספר, "המיקוד ההולך וגובר של תכניות העבודה בתוצאות מדידות ושקופות לציבור מקרין על התרבות הארגונית המתפתחת בשירות המדינה ומשנה את נקודת האיזון בין ניהול תהליכים בדידים לבין הסתכלות רחבה על ההשפעות והמשמעויות של העשייה הממשלתית".