"גבול ישראל לבנון''
"גבול ישראל לבנון''צילום: דוברות

ראש מועצת בית אריה, אבי נעים, דורש מהממשלה כבר מספר שנים לסיים את סלילת כביש העוקף לבית אריה ומערב בנימין אשר סלילתו החלה אולם הופסקה במפתיע שני ק"מ בלבד לפני הסיום.

בסלילתו של הכביש הושקעו עד כה 250 מיליון ש''ח והוא עומד בשיממונו זמן רב חרף הבטחות חוזרות ונשנות של שר הביטחון וראש הממשלה.

בשבוע שעבר, בעודו עושה את דרכו אל מחוץ לישוב, הבחין ראש המועצה בתכונה רבה על הכביש והיה בטוח כי הנה החלה סלילתם של הקילומטרים האחרונים.

כשהתקרב הבין שלמעשה מדובר בבניית תפאורה עבור צילום סרט קולנוע ולדבריו מדובר בסרט קומדיה אוסטרי. פועלים מטעם חברת ההפקה הפכו קטע מהכביש ל"מעבר ישראל-לבנון", עבור הסרט.

"זו לא קומדיה, זאת טרגדיה וחלמאות", הגיב נעים. ''במקום שמשרד הביטחון יעשה את המוטל עליו וידאג לביטחונם של תושבי יהודה ושומרון הוא מוצא זמן לעשות עסקים על הכביש. זאת לאחר אין ספור פניות שלי לשר הביטחון ולראש הממשלה בנושא – איש לא יכול לטעון כי אינו יודע שיש להשלים את הכביש המדובר.

''אני מזכיר כי התקופה מתוחה ורווייה באלימות ואירועים ביטחוניים. על ממשלת ישראל מוטלת החובה לדאוג לביטחונם של תושבי מערב בנימין בין היתר על ידי השלמת הכביש העוקף ופתיחתו לתנועה בטוחה של התושבים", הוסיף ראש מועצת בית אריה.

תגובת משרד הביטחון: ''משרד הביטחון מעודד כמדיניות יצירה קולנועית ישראלית, וככלל בוחן בחיוב כל בקשה לסיוע, שעומדת בהוראות המשרד לסיוע לסרטים. 

''במסגרת זו אישר משרד הביטחון להפקת סרט ישראלי להשתמש ללא תמורה במקטע קטן של כביש עתידי מתוכנן שאינו בשימוש. האישור ניתן לזמן מוגבל לאחר שהפקת הסרט עמדה בכל דרישות גורמי הביטחון.

''כביש זה טרם הושלם באופן שיאפשר תנועת כלי רכב, והמשך בנייתו אינה עומדת בסדר העדיפות הביטחוני תקציבי של מערכת הביטחון''.