השר אזולאי והרב רבינוביץ'
השר אזולאי והרב רבינוביץ'צילום: הכותל המערבי

השר לשירותי דת דוד אזולאי (ש''ס) הגיע הבוקר (שלישי) ל"עזרת ישראל" בכותל המערבי יחד עם מנכ''ל המשרד לשירותי דת עו״ד עודד פלוס כדי לבחון את המתווה המתגבש להסדר עם הרפורמים.

השר והמנכ״ל נפגשו עם הרב שמואל רבינוביץ', רב הכותל והמקומות הקדושים, וקיבלו ממנו סקירה מעמיקה על המתווה המתגבש. 

״באתי לבחון מקרוב וללמוד על המתווה", אמר אזולאי והדגיש כי ''בשלב זה איני מסיק מסקנות אלא לומד את החומר, מתייעץ ועוד אתייעץ עם הגורמים הרוחניים- הלכתיים וכן עם גורמי המקצוע רק אז אגיע להחלטה״.

צילום: דוברות
צילום: דוברות

אתמול התכנסו עשרות רבנים בלשכת הרב הראשי לישראל הרב דוד לאו, לקראת פגישה שמתוכננת בקרוב בין הרב לאו לראש הממשלה בנימין נתניהו שתעסוק בחלוקת הכותל המערבי והקצאת שטח לרפורמים וקונסרבטיבים.

בין הרבנים שהשתתפו, הרב דב ליאור, הרב שמחה קוק, הרב דוד חי הכהן, הרב מיכה הלוי, הרב שלמה אבינר, הרב שמואל אליהו, הרב מרדכי שטרנברג, הרב אליקים לבנון, הרב צבי  קוסטינר, הרב שמעון כהן, הרב גבי קדוש, הרב יהושע כץ, הרב חיים גנץ, הרב אלישע וישליצקי, הרב חננאל אתרוג ורבים נוספים.

הרבנים עמדו על הבעייתיות בהחלטת הממשלה לחלק את הכותל ולהכיר למעשה באופן רשמי בזרמי היהדות הלא אורתודוכסית. בנוסף מתחו הרבנים ביקורת קשה על חוסר ההתייעצות עם הרבנים הראשיים לפני קבלת ההחלטה.