מנחי ''האח הגדול'': ארז טל וקורין גדעון
מנחי ''האח הגדול'': ארז טל וקורין גדעוןצילום: פלאש 90

דו"ח השנאה החודשי של קרן ברל כצנלסון, היוצא כנגד תופעות של הסתה, הדרה וגזענות, מנטר אחר השיח ברשתות בחודש פברואר.

דו"ח השנאה אשר ספר החודש 472,257 שיחות שנאה והסתה ברשת, מנטר, בכל רגע נתון, כחצי מיליון שיחות ב-7 מיליון פלטפורמות בעברית, באמצעות חברת המחקר Vigo. הדו"ח עקב אחר עמודי פייסבוק, טוויטר וטוקבקים באתרים.

מדובר על עלייה של 10% בכמות שיח השנאה ביחס לינואר במהלכו נספרו 427 אלף שיחות שנאה והסתה. מתוך כלל שיחות אלו 12,420 גולשים יצאו בקריאה של ממש לאלימות.

40% מכלל שיח השנאה ברשת הופנה כלפי ערבים. במקום השני השמאלנים, השיח האלים ברשת נגד מגזר זה עומד על קצת יותר מ-10% מכלל שיח ההסתה. במקום השלישי עם 9.5% מכלל שיח ההסתה - הלהט"ב.

היכן נמצאת עיקר ההסתה? גם החודש עיקר שיח ההסתה נספר בעמודי פייסבוק מרכזיים ופעילים ולראשונה מזה חודשים מודח "הצל" מפסגת הזירות בהן מתקיים שיח ההסתה.

במקום הראשון - עמוד הפייסבוק של ''האח הגדול'' עם 7,604 אמירות שנאה. ''האח הגדול'' מככב שוב ברשימת הפלטפורמות עם שיח הסתה, קללות ואמירות גזעניות, גם בפורום הרשמי של התכנית באתר תפוז שנמצא במקום השלישי עם 5,696 אמירות הסתה.

לראשונה בדירוג – אתר גלובס עם 3,710 אמירות שנאה, שמציבות אותו במקום ה-7 בדירוג. ''הצל'' במקום השני עם 6,434 ביטויי הסתה, גזענות ואלימות המהווים ירידה של 30% ביחס לחודשים קודמים.