יעלון בסיום קורס חובלים, הערב
יעלון בסיום קורס חובלים, הערבצילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

שר הביטחון משה יעלון השתתף הערב (רביעי) בטקס סיום קורס חובלים והצהיר כי "זרוע הים היא עבור צה"ל ומדינת ישראל נכס אסטרטגי רב עוצמה".

"מדובר בנכס שיש לו יכולות התקפיות והגנתיות מתקדמות, כזה אשר פועל לאורך חופיה של ישראל, ואף הרחק מהם", דברי יעלון.

הוא ציין כי "מדינת ישראל מתמודדת כיום מול גורמים אשר טרם השלימו עם קיומה, והם פועלים ללא ליאות כדי לפגוע בה ולשבש את חיי אזרחיה. אנו עדים לכך בגל הטרור הנוכחי, בו מנסים להרוג בנו רק משום מי שאנחנו, תוצאה של הסתה קשה בקרב הדור הצעיר ברשות הפלסטינית. הם מחנכים לשנאה, ואנו מחנכים לשלום".

"אנו ניאבק בגל הטרור הזה, בנחישות וביצירתיות, עד שנכריע אותו, ונניח ידנו על המחבלים ושולחיהם בכל עת ובכל מקום. אין לנו ברירה אחרת, ואין לנו ארץ אחרת", הוסיף יעלון.

לדבריו, "אנו עדים לניסיונות החוזרים ונשנים של אויבינו לייצר חזיתות טרור לאורכם של הגבולות ובשאיפתם להבריח אמצעי לחימה מתקדמים שיופנו נגד מדינת ישראל - כוונה שסוכלה לא אחת על ידי לוחמי זרוע הים".

שר הביטחון הבהיר כי "עלינו להיות ערוכים לכל שינוי במציאות סביבנו, בוודאי נוכח ניסיונותיה של איראן להפעיל נגדנו טרור מגבולנו הצפוני והדרומי. לזרוע הים, לוחמיה וכליה, יהיה חלק מרכזי בבלימת וגדיעת כוונות הזדון הללו".

הוא פנה אל מסיימי הקורס, "אתם תפגשו באתגר הזה סמוך לחופי המדינה, ולעיתים הרחק מהם - בכל מקום בו ייעשה ניסיון לפגוע באזרחי ישראל, ותפעלו ברוב המכריע של המקרים במשימות שהשתיקה יפה להן".

"תם המסע במהלכו הפכתם למפקדים בצבא ההגנה לישראל, לקצינים - שהחל מהיום יישאו באחריות רבת משמעות. בראש ובראשונה אחריות על חיי אדם, וגם על כלי שיט, שנוכחותם לאורך חופינו היא סמל לעוצמה צבאית וליכולתה של מדינת ישראל להגן על ביטחונם של אזרחיה. בשלוש מילים: היו בני אדם. זו חובתכם כמפקדים".