משה גפני
משה גפניצילום: יונתן סינדל, פלאש 90

במסגרת הכנס השנתי 'לבית' של העיתון החרדי 'המבשר', התריעו השר אריה דרעי ויו"ר וועדת הכספים ח"כ גפני על האפליה הקיימת במשק הישראלי כלפי המגזר החרדי.

לדברי דרעי, קשה להתעלם מתופעת האפליה הקיימת בכלכלה הישראלית כלפי המגזר החרדי. "צריכים להשקיע במגזר החרדי כמו שמשקיעים בכל מגזר אחר בישראל", אמר דרעי בכנס שהתקיים בבנייני האומה בירושלים, והוסיף כי "לא ניתן לחברות במשק להחרים את הציבור החרדי. לציבור החרדי מגיע את חלקו ונדרוש לכבד זה".

יו"ר וועדת הכספים ח"כ משה גפני ניצל אף הוא את נאומו בפניה לחברות במשק לחדול מאפליית המגזר החרדי. "הגיע הזמן להפסיק להפלות את הציבור החרדי לרעה", אמר גפני והוסיף, "איננו מקבצי נדבות, מי שיזלזל בציבור החרדי, יספוג יחס דומה".  

לפני חודשים אחדים, בכנס שהתקיים המלון רמדה בירושלים, קרא גפני להפסיק להפלות לרעה את העובדות החרדיות. "יש לי ברוגז גדול על כך שחרדיות משתכרות הרבה פחות ממקביליהן, לעתים שתיהן יכולות לעבוד באותו חדר, באותה משרה, החילונית תקבל פי שניים בשכר ממקבילתה החרדית, אנו נפעל בנושא הזה כמו שנפעל בכל נושא התעסוקה במגזר החרדי".

"לא יתכן שיפלו לרעה חרדים בגלל שהם חרדים, נקדם את החוק להפליה מתקנת לציבור החרדי, ונפעל לכך שיהיו דירקטורים חרדים, די עם הצביעות הזו שהחרדים לא רוצים לעבוד, בואו למשרד שלי, תראו את ערימות קו"ח של חרדים וחרדיות שמחפשות עבודה", אמר.