גלעד שליט עם ילדי שלוה
גלעד שליט עם ילדי שלוהצילום: באדיבות שלוה

מסורת של הצלחה. לא לחינם נחשב מרתון ווינר ירושלים כמרתון החברתי הגדול ביותר בעולם. בין שלל המקצים בהם ישתתפו עשרות אלפי רצים מכל רחבי העולם והארץ, אחד המקצים הייחודים במרתון ווינר ירושלים, הינו מקצה מירוץ הקהילות.

במקצה מירוץ הקהילות רצים אלפי רצים למען מטרה נעלה הרבה יותר מכל תחרות והישג אישי כזה או אחר. למעשה, כל מטרת מירוץ הקהילות הינו עבור גיוס תרומות לעמותות השונות הפועלות בירושלים והסביבה ולא רק. 

אחת מאותן העמותות שפועלות למען ילדי העיר ירושלים והסביבה, היא ארגון 'שלווה'. הארגון שהוקם במאי 1990 על ידי קלמן ומלכי סמואלס, מאפשר למשפחות שילדיהם בעלי צרכים מיוחדים, תמיכה רחבה בשלל פעילויות ומענים. 

הארגון שהוקם על ידי הזוג סמואלס נוסד בעקבות ניסיונם האישי עם גידולו של יוסי, בנם המיוחד. בבסיס האמונה שלהם עומדת החשיבה כי האחריות לדאוג לילדים עם צרכים מיוחדים אינה צריכה ליפול רק על המשפחה בה נולדו, אלא הם זקוקים וראויים לתמיכת הקהילה הרחבה ולהיות חלק מאותה הקהילה.

בעקבות היכרותם האישית עם האתגר הכרוך בגידול ילד עם צרכים מיוחדים ורצונם העז להעניק למשפחות המתמודדות עם מציאות זהה מסגרת טיפולית תומכת הניעו בני הזוג סמואלס להקמתה של 'שלוה'.

כיום מטפלת שלוה בכ-600 ילדים מכלל האוכלוסייה הישראלית, מגיל לידה ועד לבגרות בתכניות רבות הפועלות סביב לשעון ותומכת באלפי בני משפחותיהם.

בחודש ספטמבר הקרוב, עת ימלאו לארגון 25 שנות הקמה, יפתחו בארגון את המרכז החדש אותו מסיימים לבנות בימים אלו. הבניין החדש יהיה המרכז הגדול בישראל לילדים עם צרכים מיוחדים ועתיד לשרת אלפי ילדים ובוגרים במתקנים החדישים והמתקדמים ביותר.

בכדי לאפשר עבור ילדים ומשפחות נוספות תמיכה של הארגון הגדול בארץ למען ילדים עם צרכים מיוחדים, ירוצו גם השנה ילדי 'שלוה' בפעם השישית ברציפות במרתון ווינר ירושלים השישי.

הארגון הוא זה שהקים יחד עם ראש העיר ניר ברקת את מקצה הקהילות אשר ממנו נהנות עמותות רבות.

כ-1000 רצים ירוצו השנה למען ילדי 'שלוה', כשבינהם ירוצו ילדי שלוה ובני משפחותיהם, חיילי מג"ב, ילדים בתנועות הנוער השונות בעיר, תלמידי בית ספר ואפילו 300 רצים שמגיעים במיוחד למירוץ ממדינות ארה"ב, קנדה, בריטניה, מקסיקו ואוסטרליה. בנוסף, מפורסמים רבים ירוצו יחד עם ילדי הארגון במירוץ הקהילות כשבעבר היו אלה שחקני קבוצת הכדורסל של הפועל ירושלים המאמצת את שלוה לאורך כל השנה, כוכבי בית"ר ירושלים, גלעד שליט המתנדב באופן קבוע בארגון, איתי תורג'מן, ג'קי אזולאי ,הספורטאית קרן ליבוביץ' ועוד.  

המשנה ליו"ר 'שלוה', אבי סמואלס סיפר כי "ילדי שלוה הפכו לחלק בלתי נפרד ממרתון ירושלים החל מיומו הראשון. מדובר בהצהרה חברתית חשובה מאין כמותה בדבר קבלת השונה אל חיק הקהילה. לא מדובר בריצה תחרותית , אלא עשייה משותפת של כולם למען ילדי ירושלים עם הצרכים המיוחדים".

לדבריו, "הפרויקט מחמם את הלב ומעניק לילדים, למשפחות, לצוות ולמתנדבים המון כוח ואנרגיות להמשך הדרך".

סמואלס סיפר כי הבאתם של 300 הרצים מחו"ל למען ילדי הארגון לא היה קל זאת עקב המצב הביטחוני. "אנו גאים כי למרות כל הקשיים הצלחנו להביא 300 רצים מכל רחבי העולם לרוץ. והכל בכדי לגייס כספים משמעותיים למען ילדי שלוה".