מעצר. אילוסטרציה
מעצר. אילוסטרציהistock

שלושה חיילים קרביים בשירות סדיר נעצרו בתחילת השבוע בידי היחידה לפשיעה לאומנית של מחוז ש"י בחשד לתקיפת ערבי, אך נותרו במעצר למרות שהכחישו כל קשר לאירוע, מסרו גרסה ולא זוהו במסדר זיהוי.

בית המשפט קיבל את עמדת עורכי הדין של החיילים והורה על שחרורם.

החיילים נעצרו ביום ראשון בעקבות תלונה של ערבי שטען כי בשבת שעברה הותקף בידי יהודים לאחר שהגיע למעיין הסמוך לישוב נריה במערב בנימין. שלושת החיילים אשר טיילו באותה השבת מחוץ לישוב נריה בו הם מתגוררים, תושאלו בידי חיילים לאחר שחזרו לישוב, ושמותיהם נרשמו.

לאחר למעלה משבוע החליטו בימ"ר ש"י לעצור שניים מהחיילים, אשר הכחישו בחקירתם כל קשר לאירוע וסיפרו כי היו באותה השבת כמה קבוצות של מטיילים מחוץ לישוב.

למרות זאת הובאו השניים לדיון בבית משפט השלום בפתח תקווה שם ייצג אותם עו"ד חי הבר מטעם ארגון חוננו אשר אמר לשופטת כי הוא מוכן לשים את ראשו על כך שלא מדובר באנשים הקשורים לאירוע.

השופטת כרמית בן אליעזר החליטה בכל זאת להאריך את מעצר הלוחמים בשלושה ימים, אך ציינה כי במידה ופעולות החקירה שיבוצעו יביאו להחלשת החשד, יש לשקול לשחררם עוד קודם לכן.

בהמשך נעצר חייל נוסף, וביום שני בוצע מסדר זיהוי בו הערבי מתלונן לא זיהה את השלושה כמי שתקפו אותו. למרות זאת הובאו שלושת החיילים לדיון נוסף ביום שלישי, אז ביקש נציג המשטרה להאריך את מעצרם בשנית.

השופטת קיבלה את עמדתם של עו"ד אורי קינן שייצג שני לוחמים מטעם ארגון חוננו ועו"ד גיא עין צבי שייצג לוחם שלישי מטעם הסנגוריה הציבורית והורתה על שחרורם של השלושה בתנאי הרחקה מהכפר בו מתגורר המתלונן הערבי.

בארגון חוננו מוחים על צורת הטיפול המשטרתי בתיק. "כפי שהתרענו בעבר, הקמת היחידה לפשיעה לאומנית בימ"ר ש"י גורמת לפגיעה קשה בחיילים, שוטרים ואזרחים שפונים אלינו לסיוע", אומרים בחוננו. "נראה שהנורמות הפסולות שהשתרשו בקרב היחידה בנוגע לטיפול ב'נערי גבעות' מופנות כעת גם ללוחמים קרביים בצה"ל מישובים מבוססים ביו"ש, אשר גם למשטרה ברור כי אין להם כל קשר לאירוע".

עו"ד אורי קינן שייצג כאמור שניים מהלוחמים אמר כי הוא ''מתפלא שיחידת ימ"ר שי עוסקת בעניין הזה ואני מתפלא עוד יותר שפשוט נטפלו לחיילים קרביים בשירות סדיר שלא מעורבים באירוע, וגם לאחר שלא זוהו על ידי המתלונן נאלצנו לקבל את החלטת השחרור מבית המשפט כשחוקרי המשטרה המשיכו ועתרו להארכת מעצר".

ממשטרת ש"י נמסר לערוץ 7 כי החקירה לא הסתיימה ובשלב זה לא ניתן להתייחס לטענות.