שלי יחימוביץ'
שלי יחימוביץ'צילום: פלאש 90

ניר גלעד, יושב ראש חברת כימיקלים לישראל, יסיים בחודשים הקרובים את תפקידו לאחר שמונה שנים בתפקיד.

גלעד נפרד מקבוצת האחזקות של עידן עופר בה הרוויח לאורך השנים שכר של עשרות מיליוני שקלים.

הודעה רשמית על עזיבתו של גלעד צפויה להתפרסם עם פרסום הדוחות הכספיים השנתיים של כי"ל, אך הוא עצמו טרם התייחס האופן רשמי להודעה.

חברת הכנסת שלי יחימוביץ' (העבודה) הגיבה לפרישתו, "ניר גלעד משאיר אחריו אדמה חרבה. הסמל הוולגרי ביותר של קשרי הון שלטון פורש כשבכיסו 143 מלש"ח שאותם קיבל באמצעות משפחת עופר לא בתמורה לכישרון, אלא בתמורה לקשרים פסולים בין הפקידות והפוליטיקה לבין ההון הגדול, הן בתקופת כהונתו כחשב הכללי באוצר והן כשעבר לעבוד בשרותם באופן רשמי.

לעולם לא יהיה הסבר כלכלי או מוסרי לכך שהחליט כחשכ"ל כי המדינה תשלם למשפחת עופר 568 מלש"ח תמורת מה שהיה שייך למדינה מלכתחילה. אין ספק שגלעד היה שווה למעסיקיו כל שקל, גם אחרי 8 שנים של שכר מטורף. הוא נתן להם, על חשבוננו, פי ארבעה ממה ששילמו לו. בנוסף, פעל בכל כוחו למנוע מהמדינה את התמלוגים המגיעים לה בגין משאבי הטבע שלה, ונלחם נגד כל מיסוי סביר של רווחי החברה. הוא השמיד ערך בחברות שניהל, רדף עיתונאים, פיטר עובדים, הוציא דיבתם רעה והתלונן כי שכרם גבוה מדי בעודו מתעשר.

גלעד הולך הביתה עשיר מאוד ומשאיר אדמה חרבה ואובדן אמון מוצדק של הציבור בפקידות הבכירה, בסקטור העסקי ובפוליטיקה. יש לקוות כי הליכתו מסמנת סוף עידן ותחילת שיקום של ההרס שגרמו הוא ושותפיו לשקשוקות".