בי"ח רמב"ם. ארכיון
בי"ח רמב"ם. ארכיוןפלאש 90

שופט בית המשפט המחוזי בירושלים, רם וינוגרד, האשים במהלך דיון בתביעת רשלנות רפואית נגד ביה"ח רמב"ם בחיפה כי הנהלת בית החולים הדיחה לעדות שקר את מנהל המחלקה הנוירוכירורגית בבית החולים ורופא בכיר.

על פי הדיווח הבוקר (ראשון) של הכתבת דקלה אהרון ברשת ב', אמר השופט במהלך הדיון כי מדובר בעבירה פלילית וכי אינו מאמין לאף מילה של העדים הרופאים. וינוגרד הוסיף: "אם היה עושה לי את זה בית חולים במזרח ירושלים כי אין להם ביטוח מילא, אבל שבי"ח ממשלתי יעשה דבר כזה? זו שערורייה".

בתביעה טענה אישה שסבלה מבעיה בעמוד השדרה הצווארי כי בעקבות טיפול ניסיוני שעברה בבית החולים נותרה עם שיתוק חלקי וכי הסיכונים הכרוכים בטיפול לא הוסברו לה. בשלב שמיעת ההוכחות בתיק היה נראה כי יש שינוי בעדויות שמסרו הרופאים ביחס לתצהירים שמסרו בשלב מוקדם יותר, ובעקבות כך פנה השופט בדברים קשים לנציגי בית החולים והמדינה ואמר, "מעולם לא נתקלתי במצב שבו בית החולים דוחף מנהל מחלקה לעדות שקר". 

בעקבות דברי השופט הודיע בא כוח המדינה כי המדינה מקבלת אחריות על הנעשה ולחולה התובעת נפסקו פיצויים בסך של כ- 4.85 מליון ש"ח כולל שכר טרחה. עם זאת, דבריו החריפים של השופט הושמטו מפרוטוקול המשפט.

מבית החולים רמב"ם נמסר בתגובה, "אנחנו מכבדים את החלטת בית המשפט בקשר למקרה המצער, אך איננו מסכימים עם פרשנות השופט ואנו דוחים ניסיון להטיל דופי בהנהלת רמב"ם כמי שחלילה נתנה הנחיות פסולות לרופאים בקשר לעדותם, או ברופאים שנתנו עדות שאיננה אמת. צר לנו שזו היא פרשנות בית המשפט".

ממשרד הבריאות נמסר בתגובה כי הנושא הועבר לבדיקה רשמית של גורמי המקצוע במשרד.

בתשובה לשאלת רשת ב' מדוע נעלמו מן הפרוטוקול ומפסק הדין דברי השופט שנאמרו בדיון, נמסר מדוברות מערכת בתי המשפט כי למיטב זיכרונו של כבוד השופט וינוגרד אכן נאמרו דברים ברוח זו במהלך הדיון, אולם משהכירה המדינה בחבותה, סבר שאין עוד צורך להעלותם על הכתב, ופסק הדין מדבר בעד עצמו. 

מדוברות היועץ המשפטי לממשלה נמסר כי העניין אינו מוכר להם.