ישיבת הממשלה
ישיבת הממשלהצילום: אלכס קולומויסקי, פלאש 90

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס הבוקר (ראשון) בפתח ישיבת הממשלה לביקור שיקיים השבוע סגן נשיא ארצות הברית, ג'ו ביידן, בישראל.

"הביקור הזה מבטא את היחסים האיתנים בין ישראל לבעלת בריתנו ארה"ב", אמר נתניהו והוסיף, "יש מי שכבר חזה את קריסת היחסים הללו – לא כך הוא. היחסים הם איתנים בכל המישורים, וגם מול האתגרים שאנחנו עומדים במשותף מולם באזורנו, על כך כמובן אדון עם סגן הנשיא בביקורו". 

"אני חייב לומר שבמקביל ליחסים עם ארה"ב, אנחנו בונים יחסים אחרים, נוספים כמובן, עם מדינות רבות בעולם. בכל שבוע יש כאן נשיא או שר, או ראש ממשלה או שר חוץ, או שרים אחרים ממדינות אסיה, אפריקה, אירופה, אמריקה הלטינית, מהעולם כולו, והדבר הזה מבטא כמובן את הנכסיות של ישראל היום במאבק גם נגד האסלאם הקיצוני וגם לתפוס את הזדמנויות העתיד, בייחוד בטכנולוגיות. מחר יבקר כאן נשיא רומניה, והביקורים הללו יימשכו גם בביקורים שלי במקומות אחרים, במיוחד לתוך יבשת אפריקה ביולי הקרוב". 

נתניהו התייחס בנוסף לנושא הרגולציה העודפת במדינה "בישראל יש עודף רגולציה, עודף בירוקרטיה, עודף משפטיזציה – השילוב של שלושת הדברים הללו גורם לישראל להיות פחות ופחות תחרותית, פחות אטרקטיבית לעסקים. זה אומר שהמחירים של המוצרים ושל שירותים גבוהים יותר, האזרח משלם יותר והעסקים עושים כאן את עסקיהם פחות. לכן, יעד מרכזי של הממשלה הוא להפחית את הנטל של הרגולציה העודפת במדינת ישראל".

"אנחנו מתחילים את הדיון הזה היום בממשלה, זה עובר מחר לדיון בוועדת שרים מיוחדת. הרפורמה הגדולה ביותר שאנחנו יכולים לעשות בממשלה היא להפחית את הנטל הרגולטורי על עשיית עסקים בישראל וגם על ניהול הממשלה", דברי ראש הממשלה.