ניידת משטרה
ניידת משטרהצילום: אנה קפלן, פלאש 90

פרקליטות מחוז צפון  הגישה הבוקר (שני) לבית המשפט המחוזי בנצרת כתב אישום נגד ג'ורג' הישאם גרייב בן 19 מנצרת בגין עבירות של חבלה בכוונה מחמירה, הפקרה לאחר פגיעה, מעשה פזיזות ורשלנות ונהיגה ברכב ללא ביטוח. 

מעובדות כתב האישום עולה כי ביום ראשון שעבר, בשעות הערב, ביצעו השוטר נתן ניקולאי יוספוב ופקח העיריה מחמד עזאם, במסגרת תפקידם פעילות לבדיקת רשיונות כלי רכב ברח' תאופיק זיאד בנצרת, סמוך למעגל התנועה לכיוון הר הקפיצה.

באותו זמן נהג גרייב ברכב השייך לאשת אביו, זאת מבלי לקבל את רשותה,  ובידיעה שביטוח הרכב אינו מכסה את הנסיעה בשל היותו נהג חדש.

סמוך לשעה 19:00 נסע גרייב מצומת היציאה של מרכז הקניות "ביג פאשן" לרחוב תאופיק זיאד ופנה שמאלה בכביש המוביל למעגל התנועה. השוטר, אשר עמד על הכביש, הבחין ברכב, וסימן לגרייב לעצור באמצעות פנס, כשהוא נע למרכז הכביש.

גרייב אשר הבחין בשוטר, וחשש להיתפס כאשר הוא נוהג ללא ביטוח, המשיך את נסיעתו ואף האיץ את מהירות הרכב, במטרה למנוע את עיכובו  על ידי השוטר. בכל אותה העת המשיך השוטר לסמן לגרייב לעצור את רכבו.

בשלב מסוים חש השוטר בסכנה וניסה להתחמק מפגיעת הרכב, אולם הדבר לא עלה בידו. גרייב פגע בשוטר קשות ברכבו, הוא הוטח על קדמת הרכב ונזרק על הכביש.

על אף שגרייב ידע שפגע בשוטר, הוא לא עצר במקום ולא הזעיק עזרה אלא המשיך בנסיעה מהירה בפראות, תוך שהוא "מזגזג" בין נתיבי תנועה ומסכן רכבים אחרים. כשעה וחצי לאחר האירוע הסגיר את עצמו למשטרה.

כתוצאה מהפגיעה, נחבל השוטר קשות, בין השאר בראשו, הוא הובהל לבית החולים האנגלי ולאחר מכן, ולאור מצבו, לבית החולים רמב"ם. נכון למועד הגשת כתב האישום השוטר מורדם ומונשם.