תומכיו פרשו. הרב שטיינמן
תומכיו פרשו. הרב שטיינמןFlash90

במהלך כינוס חירום בו נטלו חלק עשרות מנהלים מהחינוך החרדי, תקפו חברי הכנסת את המחוז החרדי במשרד החינוך ולא חסכו מילים קשות גם כלפי הנהלת המשרד והעומד בראשו שר החינוך נפתלי בנט.

יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני סיפר כי ישנה הוראה מפורשת ממנהיג הציבור הליטאי הרב שטיינמן לנתק מגע באופן מוחלט עם המחוז החרדי במשרד החינוך.

"היינו אתמול אצל הרב שטיינמן לגבי הנושא הזה", סיפר גפני למנהלים שנכחו במקום. "הרב שטיינמן קבע שלא מקבלים מפקחים ומפקחות יותר במערכת החינוך החרדית. אין דבר כזה ולא היה דבר כזה בעבר. אם נכנס מפקח או מפקחת לכיתה או שמנסה להתערב בנושא הפדגוגי - לא לשתף פעולה עם הדבר הזה".

גפני החריף מילותיו ואמר כי "אנחנו צריכים לעשות סוף לעניין הזה. לא ייתכן שהם ימוטטו אותנו בשביל כמה גרושים. גם אם היו נותנים מיליונים היה אסור לעשות את זה. כל מערכת החינוך תקרוס. אנחנו לא נלמד אפילו לא מילה אחת שהם יידרשו מאיתנו. זאת ההוראה ולא נשנה".

סגן שר החינוך ח"כ מאיר פרוש עקץ את השר שמעליו. "זה לא סוד שיהדות התורה ניהלה משא ומתן מפרך ערב החתימה על ההסכם הקואליציוני. במשך 14 פגישות דרשנו שייכנס להסכם הקואליציוני הסעיף הרלוונטי הראשון בסוגיית הרישוי.

"הובטח שתוקם וועדה בתוך חודשיים וזה לא קרה. אמנם השר בנט הכריז בסיור ביבנה שרוח המפקד מבקשת לשנות את ההתנהלות מול מוסדות החינוך החרדי, אבל הדברים עדיין לא זזו".

שר הבריאות ליצמן שנאם בהמשך סיפר כי הדברים הובאו ויובאו לידיעת ראש הממשלה. "אנחנו מעלים את הדברים גם אצל ראש הממשלה. גם אתמול זה עלה. אנחנו עושים את המקסימום. דנים כל הזמן מה לעשות. אני בטוח שגם זה יגיע. זה לא ייקח הרבה זמן", אמר.