נתניהו בכנסת, הערב
נתניהו בכנסת, הערבצילום: עמוס בן גרשום, לע"מ

ביקורת קשה על הודעת מפלגות בל"ד וחד"ש שגינו את החלטת מדינות ערב להכריז על חיזבאללה כארגון טרור.

ראש הממשלה בנימין נתניהו יצא הערב (שני) במתקפה חריפה נגד המפלגות בדיון שנערך בכנסת. "מדינות מרכזיות בעולם הערבי החליטו להכריז על חיזבאללה ארגון טרור. זו התפתחות חשובה מאוד. היא אפילו מדהימה", אמר.

"אבל מה שלא פחות מדהים זה ששתי מפלגות כאן בכנסת גינו את ההחלטה. אתם גם תמשיכו לגנות אותם כשחיזבאללה יורה טילים על הכפרים שלכם? הוא מבדיל בין דם לדם? הוא רוצה להשמיד את המדינה, אתם אזרחי המדינה, אתם בתוך המדינה. אתם נפלתם על השכל? סליחה על הביטוי", אמר ראש הממשלה.

נתניהו פנה אל חברי הכנסת הערבים ואמר להם, "אתם מגנים את מדינות המפרץ שמכריזות על חיזבאללה כארגון טרור? ובכן, יש שינויים גדולים בעולם הערבי, גם אם הם לא הגיעו לחלקים מסוימים של הכנסת - ואני יכול להגיד שמדינות רבות באזורנו מבינות היום יותר מתמיד שישראל איננה אויבת שלהם, ישראל נמצאת לצדן במאבק שלהן מול איראן ומול דאע"ש".

כזכור, הלשכה המדינית של בל"ד קיימה אמש (ראשון) דיון ובו הבהירה כי היא "מתנגדת להחלטת מדינות המפרץ לראות בחיזבאללה ארגון טרור".

"בל"ד מגנה את ההחלטה ומדגישה שחיזבאללה עומד בפני התוקפנות הישראלית כלפי לבנון ונלחם בנסיונות לייצר במדינה הגמוניה אמריקנית-ישראלית", לשון הודעת המפלגה.

בבל"ד לא התרגשו גם ממעשי הטרור הקשים של חיזבאללה. "תהא הביקורת על הארגון אשר תהא, אין היא מצדיקה החלטה חמורה העושה שירות חינם לישראל ובנות בריתה שאינן מסתירות את תוכניותיהם התוקפניות לשטחי פלסטין ולבנון", אמרו במפלגה.

גם בחד"ש יש מי שגינו את החלטות מדינות המפרץ להכריז על חיזבאללה כארגון טרור - אך במפלגה לא מתייחסים לדברים באופן רשמי.