נכד האדמו"ר ומאירי ליכטר במעמד החתימה
נכד האדמו"ר ומאירי ליכטר במעמד החתימהצילום: דרונט

חברת האינטרנט 'דרונט' נרכשה על ידי קבוצת רוכשים בהם לא פחות מאשר נכדו של האדמו"ר מתולדות אהרון.

אז איך חוברים אינטרנט עסקים והחסידות הקיצונית ביותר? על כך שוחחנו עם יהושע מאירי-ליכטר, דירקטור וראש אגף השקעות ופיתוח עיסקי בחברת דרונט, החברה שרכשה יחד עם נכד האדמו"ר את חברת האינטרנט.

כבר בראשית הדברים מבהיר מאירי-ליכטר כי נכדו של האדמו"ר, נחמן קאהן, הוא "תלמיד חכם עצום. לא מדובר במישהו שהלך לעולם העסקים ונטש את עולם התורה", כלשונו.

מדבריו של מאירי-ליכטר עולה כי במהלך כשנה וחצי התקיים מו"מ חשאי מול נחמן קאהן בן ה-28 המתנהל כאיש עסקים לצד עיסוקיו התורניים, ואתמול הגיעה העסקה לכדי השלמה וחתימה. "העסקה אומרת שהוא יחזיק 45 אחוז מהחברה שמחזיקה את רוב אתרי תשתיות האינטרנט של החברות הגדולות כמו בנקים, תאגידי מים, רשויות מקומיות, חברות מובילות כמו 'יגואר', 'פז'ו', אזורים ועוד".

החברה שנמכרה מחזיקה בכאלפיים לקוחות ועוסקת בין השאר גם בבניית אתרים, קידום אתרים, ניהול רשתות חברתיות ועוד. על העלויות הוא מספר: "העסקה כולה בנויה מכמה שלבים, בשלב הראשון הכניס קאהן שני מיליון שקל לקופת החברה כדי להאיץ את ההתפתחות שלה קדימה בכמה פרויקטים חשובים.

''בשלב השני ייקלטו עוד שלושה מיליון שקל לקראת סוף השנה, ובשנה השנייה תהיה השקעה משותפת של קבוצת פא"י, שאותה אני מייצג, ונחמן כאהן של עוד שלושה מיליון שקלים. סך הכול כשמונה מיליון שקלים ו-45 אחוזים יוקצו לטובתו של נחמן קאהן".

לאחר הנתונים "היבשים" של העסקה, נשאל מאירי-ליכטר כיצד מתיישבת עסקת אינטרנט מסוג זה עם הסלידה של חסידות תולדות אהרון מאינטרנט בכלל והגדרתו כאבי אבות המחטיאים. במענה מדגיש מאירי-ליכטר כי החברה שנרכשה אינה עוסקת בהימורים ובתחומים בעייתיים של האינטרנט אלא אך ורק בעסקים.

זאת מעבר לכך ש"בצבור התורני והחרדי למדו לעשות שימוש מסווג באינטרנט. אנשים מחפשים דפי גמרא באינטרנט, מידע חשוב שלא זוכרים איפה כתוב וכו'. ההתנגדות הגדולה שהייתה לכל החסידויות קצת ירדה בשנים האחרונות".

להערכתו של מאירי-ליכטר לא צפויה ביקורת פנימית במגזר החרדי על נכד האדמו"ר שלדבריו לא יצא לדרך אל העסקה מבלי שקיבל ברכה ודעת תורה, "הוא לא הלך למו"מ בצורה פרועה. הוא ניהל את המו"מ במשך כמעט שנתיים שבהן הוא בחן את כל האתרים ואת סוגי השירותים ואיפה עלולים להיות דברים בעייתיים, ואם יש לנו גוי של שבת שמטפל בתקלות בשבת וכו'. נעשתה בדיקה מאוד יסודית", הוא אומר וקובע כי מעורבותו של נכד האדמו"ר לא תוביל לשינויים בתוכן או במהות של החברה, "מלכתחילה החברה לא התעסקה בדברים שעלולים להפריע לבעל השליטה החדש להיכנס לשותפות הזו. אין לנו את הדברים האלה מהיסוד של החברה".