בסניף ''עזרא'' שבשכונת הר חומה בירושלים נחתם אתמול (ג') חודש הנתינה עם בשורה משמחת: תרומה של אלפי שקלים ואריזת 400 משלוחי מנות לנזקקים.

"עם פתיחת חודש אדר, ישבנו יחד צוות ההדרכה וניסינו לחשוב מה יכול להיות מיוחד. חודש אדר א' הוא החודש היחיד שאין בו חג או אירוע מיוחד לציון, ולבסוף החלטנו להכניס בו קצת תוכן ולקבוע רשמית שנהפוך את החודש כולו לעשייה חברתית", מספרת מרכזת סניף הר חומה שיקמה גפן.

החודש נפתח בפעילות מיוחדת כאשר חבריא א' (שכבות הגיל הנמוכות) יצאו לחלק טופי עם פתק קטן של 'חודש אדר שמח'. "רצינו לעלות חיוך לאנשים ברחוב, הגענו אפילו לקופאיות בסופר", מספרת גפן. לעומתם, יצאו חבריא ב' להתרמות מדלת לדלת ואספו אלפי שקלים שרוכזו לעמותת 'אהבת רחמים' העוסקת בגמילות חסדים לנזקקים.

במהלך החודש התקיימו פעילויות עם תכנים בנושאי נתינה, אהבת האדם ותרומה לקהילה. בשבוע שעבר קיבלה המרכזת של הסניף טלפון מלשכת הרווחה בבקשה לשמח אדם המרותק לכסא גלגלים שחוגג יום הולדת. חניכות הסניף בקבוצת נירים (כתות ה') נרתמו למשימה והכינו לו מסיבת הפתעה. "הוא כל כך שמח והתרגש, וכך גם הבנו", מספרת גפן.

אתמול כאמור נחתם החודש המיוחד באריזת מוצרים ל-400 משלוחי מנות מיוחדים ומלאים בכל טוב שיתרמו למשפחות נזקקות. החניכים ארזו את המוצרים ואף כתבו ברכות משמחות לרגל חג הפורים.

מזכ"ל תנועת הנוער עזרא, שאול דה מלאך, אמר כי "סניף הר חומה מהווה עבורנו דוגמה ומופת על פעילות שהיא מעבר למילים, אלא כל כולה מעשים. חניכי הסניף וצוות ההדרכה יצאו לרחובות לשמח אנשים, וגייסו סכומי כסף מרשימים שיסייעו למשפחות נזקקות לצאת עם חיוך לקראת חודש אדר שכל כולו עוסק בשמחה".