גפני ודרעי. הקרב עובר לזירה הפוליטית
גפני ודרעי. הקרב עובר לזירה הפוליטיתצילום: מרים אלסטר, פלאש 90

ועדת האיתור לתפקיד מנכ"ל הרבנות הראשית בחרה הערב (רביעי) את מועמדה – ומדובר במשה דגן, סמנכ''ל בכיר במשרד לשירותי דת שנמצא כיום בשליטת ש"ס.

המועמד, אינו מקובל על הרב הראשי, הרב דוד לאו והדבר מעורר מתיחות רבה בין הרבנים הראשיים.

כזכור, חשפנו הבוקר בערוץ 7 כי יו"ר ש"ס ושר הפנים אריה דרעי ניסה לקבוע בעצמו את זהות המנכ''ל החדש של הרבנות הראשית תוך קידום המועמדות של דגן.

במשך שנים רבות מקובל היה שזהות מנכ''ל הרבנות נקבעת על ידי הרבנים הראשיים, ובמקרה דנן התברר שדרעי ואנשיו מנסים לבצע מחטף בלי להגיע להסכמה עם הרב הראשי האשכנזי.

גורמים המעורים בפרטים אמרו היום כי יו"ר ש"ס זועם על העמדה התקיפה שהציג הרב לאו נגד המתווה לחלוקת הכותל המערבי. ראוי לציין שאותם גורמים מספרים כי בלחץ דרעי שוחח הראשון לציון הרב יצחק יוסף עם ועדת האיתור ואמר כי הוא תומך במועמדותו של דגן.

מקורבי השר דרעי אמרו הערב, "כולנו מכבדים את הרב הראשי לישראל, הרב דוד לאו, ומבקשים מכל הגורמים בסביבתו ושלא בסביבתו להפסיק לבזותו. ועדת האיתור היא שתבחר את מנכ״ל הרבנות הראשית וכדאי שכולם יאפשרו את הליך המינוי התקין. שאף אחד לא יהלך אימים".

מלשכת הרב לאו נמסר כי "כל מועמד, ראוי ככל שיהיה, צריך להתמנות בתיאום והסכמה בין הרבנים הראשיים, ולא במחטף חד צדדי. אין כאן עניין אישי כנגד מועמדותו של משה דגן או מועמד אחר, אלא עיקרון מובן וברור שהיה מוסכם עד עתה גם על הראשון לציון, מינוי מנכל לרבנות הראשית צריך להיעשות בתיאום מלא בין שני הרבנים".

במקביל, הופך המאבק גם לפנים פוליטי בתוך המפלגות החרדיות. ח"כ משה גפני פנה לשר דרעי וביקש ממנו לא למנות מנכ"ל לרבנות שלא מקובל על הרב לאו. בראיון לתחנת הרדיו החרדית 'קול ברמה' אמר גפני הערב כי "המינוי הוא עובדה מצערת" ורמז כי תהיה תגובה קשה מצידו - אך סירב לפרטה.