הנשיא ריבלין, הערב
הנשיא ריבלין, הערבצילום: זכרון מנחם

נשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין, השתתף הערב (חמישי) באירוע לציון 25 שנה ל'זיכרון מנחם', המרכז הישראלי לתמיכה בילדים חולי סרטן ובני משפחותיהם.

באירוע השתתפו גם שר הבריאות יעקב ליצמן, יו"ר 'זכרון מנחם' חיים הרנטל ורעייתו מירי. במהלך הערב הוקרנו קטעים מסרטה של קורל ודר, בת 20, אשר החלימה ממחלת הסרטן והתגייסה לצה"ל.

״כפי שרובכם ודאי יודעים ולצערנו הרב, מחלת הסרטן מתדפקת על דלתן של אלפי משפחות בישראל מדי שנה", פתח הנשיא את דבריו, "המחלה הארורה איננה מבחינה בין ילדים ומבוגרים, נשים וגברים, דתיים, חילוניים, יהודים ושאינם יהודים. המחלה חודרת ללא כל התראה מוקדמת. וכך, ביום שגרתי אחד מתהפכים חייה של משפחה שלמה ושגרת החיים כולה ניצבת בצלה של המחלה האיומה.

"בתוך המאבק היומיומי, מאבק רצוף בדאגות, חששות וקשיים, ניצבת עמותת 'זיכרון מנחם', כקרן אור באפילה גדולה", הדגיש ריבלין.

הוא התייחס לעבודת הקודש של מירי וחיים הרנטל ובחשיבות המכרעת של המשפחות בהתמודדות עם המחלה הקשה. "שנים ארוכות שאני עוקב ולעיתים מנסה לסייע למפעל חייהם, מפעל חיים כפשוטו של מירי וחיים הרנטל. מירי וחיים שכלו את בנם מנחם זכרו לברכה, והוא בן חמש עשרה שנים בלבד.

"לאחר האסון הגדול ביקשו בני הזוג האהובים, האמיצים, ולמודי הקרבות, לרתום את חייהם למטרה אחת- לחלוק את משנתם, ניסיונם והידע הרב שצברו בכדי להיטיב עם משפחות אשר כמותן, מנהלות שגרה באין שגרה. הורים למען הורים ההופכים למשפחה אחת גדולה. כך הפכו מירי וחיים להיות ההורים של 'זיכרון מנחם'. הורים מאמצים של משפחות רבות כל כך וילדים רבים כל כך, שמירי וחיים אימצו לליבם בשעות הקשות".

כיום, הוסיף ריבלין, "זיכרון מנחם" הפך לשם נרדף למאבק במחלת הסרטן ובהשלכותיה השונות. ''שם נרדף לטיפול מסור, ללווי אישי, כתף תומכת ואוזן קשבת. בתמיכתם של אלפי מתנדבים מרחבי הארץ והעולם, שעושים עבודתם בענווה ומתוך רצון טוב. בימים לא פשוטים אלו, כשכולנו מתמודדים מציאות ביטחונית מדאיגה, עלינו לזכור ולהזכיר כי ערבות הדדית ועזרה לזולת הן ראשונות במעלה".

הנשיא סיים את דבריו במילות תודה חמות לכל הלוקחים חלק במלאכה החשובה, "אני רוצה להודות לכם, מתנדבים ומתנדבות יקרים על העשייה והנתינה- אתם גדולים מהחיים! במשנה, במסכת סנהדרין, אמרו חכמינו 'כל המקיים נפש אחת- מעלים עליו כאלו קיים עולם מלא.

''במלאת חצי יובל לזיכרון מנחם, לא נותר לי אלא לאחל, שתמשיכו לקיים ולהציל, נפש ועוד נפש, ובכך, המשיכו להציל עולם ומלואו. מי ייתן שנזכה כולנו לרפואה שלמה ולעוד שנים ארוכות של בריאות. היו ברוכים".