ארדן. המשטרה תאבטח את המשחק בכל מקום
ארדן. המשטרה תאבטח את המשחק בכל מקוםצילום: יונתן סינדל, פלאש 90

"משטרת ישראל תאבטח את המשחקים בין סכנין לבית"ר בכל מקום בו הם יתקיימו ובכל הרכב של קהל", כך צייץ השר לביטחון פנים גלעד ארדן בחשבון הטוויטר שלו הערב (חמישי). 

השר ארדן צייץ זאת בתגובה לעליהום שנעשה כלפי משטרת ישראל בסוגיית משחק הכדורגל בין סכנין לבית"ר שיתקיים ב-19 במרץ. כזכור, במנהלת הליגה החליטו לקיים את צמד משחקי הכדורגל בפלייאוף העליון בין בית"ר ירושלים לבני סכנין ללא קהל הקבוצה האורחת כששם טענו כי החלטה זו התקבלה בתום ישיבה עם משטרת ישראל שתמכה במהלך וכן ראשי שתי הקבוצות וההתאחדות לכדורגל. 

לאחר שאל השר לביטחון פנים השר ארדן הגיעו מספר רב של פניות מחבריו לכנסת ואוהדים רבים לבחון את המהלך שוב, צייץ ארדן, "מטעים את האוהדים. להחלטה על אופן קיום המשחקים בין בית"ר לסכנין אין שום קשר למשטרה. ההחלטות הן אך ורק של הקבוצות ושל המנהלת. תפסיקו לנסות לגלגל כל דבר על המשטרה".

הגינוי בכנסת להחלטה זו של המנהלת גררה תגובות כועסות גם מחברי כנסת מהצד השני של המפה הפוליטית כשח"כ עיסאווי פריג' ממרצ, יו"ר שדולת הספורט של הכנסת, אמר בתגובה להחלטה כי "זוהי החלטה פחדנית. במקום להתמודד עם האלימות ולהעניש את האלימים בכל חומרת הדין, בחרה המנהלת בצעד של ענישה קולקטיבית, צעד שיש בו משום הרמת ידיים אל מול הרוחות הגזעניות והאלימות בכדורגל הישראלי". אמר פריג'. 

עוד קרא פריג' למנהלת לחזור בה מהחלטתה ולאפשר לקהלי שתי הקבוצות להגיע למשחקים, "תוך דרישה לשמירה על רוח ספורטיבית, בלעדיה אין כל משמעות לכדורגל בפרט ולספורט בכלל".

בינתיים מי שמתכננים לעשות צעד בעניין אלו לא אחרים מאשר אוהדי לה-פמיליה שמתכננים להגיע בכל מקרה לאצטדיון דוחא בסכנין וללוות את קבוצתם האהודה בדרכה למשחק הקשה מול סכנין המקומית. 

גם בעמותת האוהדים הירושלמים הגיבו בזעם להחלטה זו של המנהלת. "בושה וחרפה, כך ניתן לכנות החלטה שלא לאפשר לאוהדי הקבוצה לפקוד את איצטדיון דוחא".

בעמותת האוהדים תהו "איך יתכן שאזרח ישראלי מנוע מלהגיע לאצטדיון כדורגל בשטח מדינת ישראל אך ורק בשל היותו פטריוט נושא דגל המדינה ואוהד קבוצה שאולי בעלת זיהוי פוליטי". בעמותת האוהדים טוענים כי אין להשוות בין המדינה שלנו למדינות האחרות ששם פועל מודל זה של איסור הגעת אוהדי הקבוצה האורחת למשחקים נפיצים. "אין הדבר מקביל למקרים אחרים במדינות אחרות שם נמנע מקהל להגיע על רקע יריבות ספורטיבית, במקרה הנ"ל מדובר על יריבות פוליטית גרידא ועל הרקע הזה מונעים מאיתנו להגיע לאירוע ספורטיבי".

"מה שווה כדורגל ללא קהל?" שאלו בעמותת האוהדים. עוד כעסו בקרב אוהדי בית"ר כיצד משווים בין הגעתם שלהם למשחק בסכנין אל מול הגעת אוהדי סכנין למשחקים בטדי. "הדואליות לכאורה שמנסים לצייר כאילו ההגעה של אוהדי סכנין לטדי מלווה באותו סיכון של אוהדי ביתר היא צביעות" אמרו בעמותת האוהדים, "באיצטדיון דוחא חווים אוהדי ביתר פוגרומים של ממש אשר לא תופסים מספיק נפח תקשורתי משום מה. בושה וחרפה שבמדינת ישראל החופשית, הדמוקרטית ובעלת חופש התנועה, מונעים מאוהדי ספורט להגיע לאירוע ספורטיבי בשל סיכון בטחוני. היום זו סכנין, מחר זו קבוצה אחרת ומפה המדרון חלקלק להסרת אחריות של המשטרה, המנהלת וההתאחדות".

לסיום אמרו בעמותת האוהדים הבית"רים, "אם לא ניתן לקיים בדוחא משחקים בשל סיכון בטחוני לאוהדי כדורגל, שלא ישחקו שם".

תגובת המשטרה לנושא: "ברצוננו להבהיר באופן חד משמעי כי כל החלטה מקצועית בדבר מועד משחק, מיקומו ומתכונתו, מתקבלת ע"י מנהלת הליגות ולא ע"י משטרת ישראל. בנוסף, נדגיש כי משטרת ישראל נערכה בעבר בהצלחה למשחקים במתכונת זו ותסייע ככל שיידרש גם בהמשך, בתחומים עליהם אמונה, ובכלל זה היערכות בהיבטי אבטחה ותנועה ושמירה על הסדר הציבורי".