להעתיק מגורים. נתניהו
להעתיק מגורים. נתניהוצילום: Marc Israel Sellem/POOL

ראש הממשלה בנימין נתניהו מבהיר הבוקר (ראשון) בפתח ישיבת הממשלה כי חמאס הוא האחראי בלעדי לירי הרקטות באיזור עזה.

"המדיניות שלנו ביחס לרצועת עזה ברורה: ישראל לא תקבל ירי רקטות כלשהן מהרצועה לשטחה. צה"ל מגיב לכל התגרות כזאת. ישראל רואה בחמאס אחראי לכל ירי שמתבצע מרצועת עזה לעבר ישראל וחובתו של חמאס למנוע ירי כזה", אמר נתניהו.

הוא התייחס לנושא גירוש משפחות מחבלים - וגילה כי מתגבשים פתרונות נוספים. "אני מצפה לתשובתו של היועץ המשפטי לממשלה לפנייתי בעניין גירוש משפחות המחבלים לעזה. במקביל, אנחנו בוחנים העתקה של מגורים לתוך יהודה ושומרון למשפחות של מחבלים".

נתניהו סיפר כי מערכת הביטחון ממשיכה בפעילות נגד ההסתה הפלסטינית. "אנחנו פועלים נגד ערוצי התקשורת שמעודדים רצח של ישראלים ויהודים. בסוף השבוע שוחחתי עם נשיא צרפת פרנסואה הולנד, וקודם לכן פניתי אליו בבקשה לפעול להסרת השידורים הצרפתיים של ערוץ 'אל אקצא'. הערוץ הוסר אבל חזר לשדר באמצעות לווין אחר. אנחנו פועלים להפסיק את השידורים הללו. בסוף השבוע סגר צה"ל תחנת שידור של הגי'האד האיסלאמי ברמאללה שהסיתה נגד ישראל. אין כאן שום שאלה של חופש עיתונות אלא של הפסקת הסתה לרצח".

ראש הממשלה סיפר עוד כי הקואליציה מקדמת חקיקה מהירה של חוק שיעניש מעסיקי, מסיעי ומליני שוהים בלתי חוקיים, "צריך להבין שחלק גדול מהמפגעים הם שוהים בלתי חוקיים שנמצאים בישראל או חדרו אליה בדרך בלתי חוקית".

הוא התייחס גם לנושא הניסויים בטילים בליסטיים שערכה איראן, בניגוד לסיכומים עם המערב. "הנחיתי את משרד החוץ לפנות לכל המעצמות שחתמו על הסכם הגרעין עם איראן - וביקשתי מהן לממש את ההתחייבות שלהן למנוע מאיראן את החלטות מועצת הביטחון. הדבר חשוב כמבחן של המעצמות על הנחישות לאכוף את הסכם הגרעין".