מייקל אורן
מייקל אורןצילום: יונתן סינדל, פלאש 90

ח"כ ד"ר מייקל אורן מכחיש את הציטוטים שפורסמו במגזין "אטלנטיק" בסוף השבוע ולפיהם הנשיא אובמה תקף בחריפות את ראש הממשלה נתניהו.

כזכור, בראיון לעיתונאי ג'פרי גולדברג תיאר הנשיא מפגש טעון מאוד בינו לבין ראש הממשלה בשנת 2012 - וטען כי נתניהו זילזל בו והתייחס אליו באופן מתנשא - כשלדברי אובמה - "הוא פתח בהרצאה על הסכנות שיש סביב ישראל במזרח התיכון".

אובמה סיפר כי בשלב כלשהו של הפגישה הוא התפרץ על נתניהו ואמר לו, "ביבי, אתה צריך להבין משהו. אני בן האפרו-אמריקני של אם חד-הורית, ואני גר כאן - בבית הזה. הבית הלבן. הצלחתי להיבחר לתפקיד נשיא ארצות הברית. אתה אולי חושב שאני אינני מבין מה אתה אומר - אבל אני מבין הרבה יותר ממה שאתה חושב".

אורן אמר היום בראיון ברדיו "גלי ישראל" כי האירוע כולו אינו זכור לו. "קודם כל צריך לשאול אם באמת השיחה הזאת התקיימה? 'ההרצאה', במרכאות אני מדגיש, התחוללה ב-30 במאי2011 בחדר סגלגל. נכחתי בה והשיחה ב-4 עיניים בין השניים התחוללה לפני ההרצאה, לא אחרי. כלומר שזה לא יתכן שהוא אמר לו אחרי זה. אני הלכתי איתם במדשאת הבית הלבן הדרומית אחר זה, הייתה שיחה מאוד נינוחה ולא מתוחה. אני חושב שאובמה לא הרגיש שראש הממשלה הרצה לו".

הוא ציין כי השיחה המדוברת, לדידו כלל לא התקיימה - "לפחות לא במועד הזה". לדבריו, יכול להיות שהשיחה הזו התנהלה במועד אחר, אבל ודאי שלא בתאריך המדובר.