"ההכרה שקיבלו הרפורמים היא פתח לדרישות נוספות". נשות הכותל
"ההכרה שקיבלו הרפורמים היא פתח לדרישות נוספות". נשות הכותלצילום: הדס פרוש, פלאש 90

קבוצת"תפילת נשים בכותל" אינן עוצרות: לאחר שהגישו עתירה לבית המשפט העליון, דורשות במסמך תגובה לאפשר להן הסדר זמני במסגרתו יוכלו להכניס ספר תורה לרחבה לא רק מידי ראש חודש אלא אף בימי שני וחמישי. 

את המסמך הגישו לאחר שהממשלה הגישה בקשה לדחיית הדיון ב-90 יום כדי לגבש את עמדתה. במסמך מודיעות הנשים כי הן מתנגדות לדחייה אך דורשות הסדר זמני בדמות התביעה האמורה. 

לטענתן, המתווה עליו הוחלט בישיבת הממשלה אינו מעניק מענה לצרכיהן, שכן הן אינן רפורמיות והן מעוניינות להתפלל ברחבת הכותל המסורתית אך עם ספרי תורה.

"אין בהסדר זה משום הגנה על זכויות העותרות וזכויות נשים אחרות שמבקשות להתפלל בכותל, בעזרת הנשים, עם ספר תורה", נאמר בין היתר במסמך התגובה.

ביום שישי האחרון ערכו הנשים תפילת ראש חודש ברחבת הכותל המערבי והכניסו למקום הקדוש ספר תורה בניגוד לסיכום שלהן עם היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט.

במהלך המשא ומתן לגיבוש המתווה לחלוקת הכותל, סוכם בין הנשים הרפורמיות לעו"ד מנדלבליט כי הן ימנעו מהחדרת ספר תורה בסתר ומפרובוקציות ברחבת הכותל המערבי.

רב הכותל המערבי והמקומות הקדושים הרב שמואל רבינוביץ אמר בתגובה כי ''מעשה זה מעיד שוב ושוב על כך שמטרתן הינה אך ורק פרובוקציה והתרסה, מדון ומריבה וחילול הקודש, ושום מתווה או פשרה שיוצע להן לא יועיל מול כוונה כזאת.

''מתוך כאב אני רואה מולי את הקבוצה הקטנה הזאת אשר שמה לה למטרה לערער את המרקם העדין המתקיים ברחבת הכותל המערבי, ולהפוך את רחבת הכותל המערבי לאדמת מריבה", הוסיף הרב.