ככל שהזמן עובר הצרכן הישראלי הופך דומה יותר ויותר לצרכן האמריקאי.

חנויות וירטואליות באינטרנט הפכו להיות כוח רכישה אדיר ובכל יום שעובר גולש חדש מתנסה בחויית הקנייה באינטרנט, בין אם מדובר ברכישת מזון או מוצרים לחיית המחמד, בגדי ספורט, נעליים, אביזרי בית או כל דבר אחר אותו ניתן לרכוש אונליין.

למה רכישות אונליין?

רכישה דרך אתרי האינטרנט נחשבת לקלה, נוחה, זמינה ואנו לא צריכים לעשות שום פעולה מלבד להשוות מחירים ולבחור. בכדי שחנות וירטואלית תזכה לחשיפה המתוכננת ואף תעבור אותה, כל בעל חנות חייב לבצע שיווק חכם של החנות שלו. חנות שאין בה תנועה מסיבית של גולשים לא מצדיקה את הקיום שלה, זה כזה פשוט. לכן, יש חשיבות גבוהה לדרך שבה תשקיעו בשיווק החנות שלכם.

הדבר מתחיל בבחירת חברת אחסון אתרים שתספק תשתית מעולה שתתמוך בכל הטראפיק והתעבורה שתיכנס לאתר, וד לדרך שבה המוצרים יוצגו ויותארו, דרך העיצוב, חווית המשתמש, נוחת הרכישה, הגישה לעגלת הקניות הם רק המפתח לשיווק נכון, שכן אלו משפיעים על התנועה בחנות אחרי פעולות השיווק.

בדיוק כמו שמבצעים קידום אורגני ו/או ממומן לאתרים רגילים, כך קיים צורך לקדם את החנות הוירטואלית, שבמקרים מסוימים פועלת גם במקביל לחנות פיזית ועסק קיים. יש פעולות קידום שמתבצעות במסגרת הרשת האינטרטית, וכאלה שניתן לבצע מחוץ לאותה מסגרת לדוגמא הדפסה של כתובת החנות על פרסומות, מוצרים שהחנות מוכרת, כרטיסי ביקור של החברה ועוד.

קידום חנויות באינטרנט בגוגל – איך זה עובד?

אחת הסיבות שפעולות הנכנסות תחת קטגוריה של קידום אתרים בגוגל פועלות על שיווק החנות הוירטואלית באינטרנט בצורה מסיבית, היא משום שהקידום מתבצע לרוחב.

מה זה אומר? אם באתר רגיל, הקידום מתמקד תוך התייחסות למספר מילים מצומצם יחסית, כאן לכל מוצר שנמכר בחנות יש תיאור ייחודי המקדם את עצמו בצורה טבעית וכמעט נקייה. בדיוק כמו שגוגל אוהבים. יחד עם זאת, חנות וירטואלית מורכבת בדרך כלל ממספר גדול של דפים מה שנותן כוח לאתר ברשת. הביטויים במנועי החיפוש בהתאמה לחנות הוירטואלית חייבים לפנות לדפים של החנות בצורה ממוקדת, זאת לאחר שבוצע מחקר מעמיק.

הדרך שבה החנות תהיה בנויה תוך הדגשה של הסדר בו יופיעו הקטגוריות הראשיות והמשניות, קריטי להצלחתה של החנות הוירטואלית ברשת. יחד עם זאת, בכדי שחנות וירטואלית תקודם בצורה איכותית, כל מוצר חייב לכלול פירוט הכולל את יתרונות המוצר ואת השימושים שלו. סרטוני הדרכה, טיפים לשימוש במוצר, תמונות ושאר אלמנטים גראפיים יכולים לעזור בקידום ולמקד את הגולש עוד יותר.

לא לזלזל בחווית הקנייה

בנוסף, חנות וירטואלית היא חלק בלתי נפרד ממהלך שיווקי בפני עצמו ולכן הגלישה בה חייבת בצורה מושכלת להניע את הגולש לרכישה. אחד הדברים הכי חשובים עבור גולש המשוטט בחנות וירטואלית הוא חווית הקנייה. יש סיבה מדוע מותגים כמו נייקי, אברקומבי ומותג הקוסמטיקה המצליח קיל׳ס, אגב כולם מותגים אמריקאיים - גורפים אחוזים מטורפים של מכירות מעונה לעונה והכל באינטרנט.

חנות שלא תאפשר גישה מלאה לקופה הסופית וייחודיות הרכישה בה לא תפרוץ גבולות, עלולה לאבד לקוחות פוטנציאליים ולהישאר מאחור. ההמלצה היא כאשר אתם בוחרים לשווק חנות וירטואלית היא לבחור אדם שהתנסה וצבר ניסיון בסוג קידום ושיווק שכזה.

כתבנו בעבר על שיווק באינטרנט – עשה זאת בעצמך. זה אמנם אפשרי להשיג תוצאות בשיווק באינטרנט ללא איש מקצוע, אך בתחומים תחרותיים רוב הסיכויים שנזדקק לחברה או פרילנסר שיתנו לנו שירות מקצועי. מי שרוצה להעשיר ולשדרג את יכולותיו בתחום יכול ללכת על קורסים של לימודי מחשבים בדגש על שיווק באינטרנט, אך זאת בתנאי שיש לו גם את הזמן להשקיע הן בלימוד והן בניהולה שוטף של השיווק הזה.