הזמנה לאירוע
הזמנה לאירועצילום: יח"צ

ישיבת 'כרם ביבנה' תערוך ביום חמישי הקרוב ערב הוקרה לישיבה והצדעה למשפחות בוגריה שנפלו במערכות ישראל ובפיגועי הטרור.

את הערב שיתקיים בהיכל התרבות בתל אביב ינחו אבי רט ושאול מייזליש, במהלכו תושק קרן המלגות ״חכמי-לב״ לעילוי נשמת שלושים ואחד בוגרי הישיבה חללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה.

הרב אריה שטרן שהגיע לישיבה לפני שלושים ושבע שנים והיום הוא משמש כר"מ, סיפר "למדתי בישיבה ובכולל לרבנות. שירתתי בצבא בחיל התותחנים במסגרת ההסדר ולפני כ-25 שנים נתבקשתי ע"י ראש הישיבה דאז הרב גולדויכט זצ"ל לכהן בתור ר"מ בישיבה, ומאז אני משתדל לעשות את תפקידי באמונה".

הרב שטרן תאר את הייחודיות של הישיבה בעולם התורה הציוני, "ישיבת כרם ביבנה מתאפיינת ברמת לימוד גבוהה, יש דגש מיוחד על לימוד הגמרא בעיון, בסגנון של הישיבות הגדולות. יחד עם זה שמים דגש על לימוד הגמרא בבקיאות, ומכוונים את התלמידים לסיים את כל המסכת הנלמדת באותו פרק זמן, יחד עם חזרות ושינון''.

למרות הדגש על לימוד הגמרא, בישיבה לא זונחים גם את לימודי האמונה, המחשבה, התנ"ך וההלכה. בישיבה יש שני כוללים: כולל ללימוד רבנות וכולל ללימוד דיינות, והרב שטרן מסביר שמגורי האברכים בקרית הישיבה יוצרת "הווי חיים מיוחד של משפחות רבות שכולן עוסקות בתלמוד תורה", כלשונו.

הישיבה רואה בעצמה מגדלור של תורה לכל הערים והיישובים שבקרבתה ולכן היא מציעה לקהל מגוון אפשרויות להצטרפות ללימוד משמעותי כפי שמספר הרב שטרן, "בישיבה מתקיים ביום שלישי בית מדרש ישיבתי, וביום שישי 'כולל יום שישי' שבהם משתתפים עשרות תושבים מהאזור, פנסיונרים ועובדים שנהנים מהשיעורים הטובים של רבני הישיבה ואברכי הכולל".

"בכרם ביבנה מכוונים את התלמידים להיות עם הפנים לכל עם ישראל", אומר הרב שטרן ומוסיף, "מתוך האחריות הזאת תלמידי הישיבה משרתים בצבא ובנוסף משתתפים בפעילויות שונות באזור, כגון גמ"ח גדול לטובת תושבי אשדוד, השלמת מניינים וארגון התפילות בבתי כנסת ביישובים באזור. בנוסף יש בישיבה מכון להכשרת מורים לתורה שבעל פה ולתנ"ך, מתוך כוונה שרבים מבוגרי הישיבה וישמשו בקודש כמורים ומלמדי תורה בעם ישראל".

הרב מסיים את דבריו באיחולים לישיבה, "ברוך ה' במהלך השנים הישיבה מתפתחת באיכות ובכמות, ונאחל לישיבה להמשיך ולגדל דורות של בני תורה אשר תורמים ככל יכולתם לעם ולמדינה".