האזכרה לבני משפחת פוגל הי"ד
האזכרה לבני משפחת פוגל הי"דצילום: דוברות מועצת שומרון

לציון 5 שנים לרצח בני משפחת פוגל, התאספו הערב (שלישי) מאות חברים, בני משפחה ותושבי הישוב איתמר במשכן אהוד שבאיתמר ללימוד תורה לזכרם. 

באזכרה נכחו ההורים של אודי ורותי הי"ד, והבן רועי שחגג באחרונה בר מצווה.

חיים פוגל אביו של אודי ספד להם ואמר: "אודי ורותי היו תמיד בשליחות. רצים ממקום למקום. מנצרים לאריאל ומאריאל לאיתמר. תמיד השתדלו לעשות הכל בצורה הטובה ביותר". 

הרב יהודה בן ישי, אביה של רותי הוסיף, "הנחמה שלנו, אם יכולה להיות כזו, היא שבעקבות הדבר הנורא הזה, נבנו הרבה בנינים ברוח ובמעשה. בכל רחבי הארץ, נקראו תינוקות על שמם של ילדינו היקרים: אודי, רותי, יואב, אלעד והדס". 

הרב אביחי רונצקי, ראש ישיבת איתמר, סיפר על ההחלטה להקים את משכן אהוד על שם בני המשפחה מיד לאחר הרצח. "הרצח הנורא של בני משפחת פוגל היכה בנו בכל הכוח. 15 חברים מהישוב נרצחו במהלך השנים ולפתע המכה הנוספת והנוראה הזו. לא ידענו איך נעמוד בזה.  היה לנו חשש אמיתי שהישוב לא יעמוד במכה הזו, ההחלטה להקים את משכן אהוד התקבלה בזמן השבעה. כך שכבר בזמן השבעה שמעו בישוב את הטרקטורים עובדים. שמעו את קולה של התקווה של המשך החיים. בני משפחת פוגל היקרים תמיד יהיו חלק מאיתנו".

במהלך האירוע העבירו שיעורים במקום גם הרב חיים שחר והרב ציון טוויל.  מחר (רביעי) תתקיים העלייה לקברם ואזכרה מרכזית באכסניית בית וגן בירושלים.