יעלון בערב ההצדעה
יעלון בערב ההצדעהצילום: אריאל חרמוני/משרד הביטחון

במלון הוולדורף אסטוריה בניו יורק התקיים אמש (שלישי) ערב ההצדעה השנתי לחיילי צה"ל של ארגון ידידי צה"ל בארצות הברית (FIDF).

באירוע השתתפו כ-1,300 אורחים מרחבי ארצות הברית, פנמה וישראל, ביניהם אנשי עסקים מהמשפיעים בכלכלת ארה"ב ואורחים מישראל, שכללו נציגים בכירים מצמרת מערכת הביטחון. באירוע לקחו חלק מעל ל-30 חיילים ומפקדים ממגוון יחידות מהמערך הלוחם בצה"ל ומתזמורת צה"ל, ביניהם חיילים בודדים מארה"ב וחיילים להם ניתנו צל"שים ואותות הערכה. האירוע השנה היה בסימן "ערבות הדדית".

כאות הוקרה והערכה על התרומה של ארגון ידידי צה"ל בארה"ב, והשינוי המשמעותי שהוא מאפשר בחייהם של עשרות אלפי חיילי צה"ל ובני משפחותיהם, הגיע שר הביטחון משה (בוגי) יעלון, לברך את התורמים ולהודות להם בשמם של חיילי צה"ל ומפקדיו על תרומתם ארוכת השנים לצה"ל ולחברה הישראלית. עוד נכחו באירוע האלוף (מיל') מאיר כליפי-אמיר, מנכ"ל ארגון ידידי צה"ל בארה"ב,ארתור סטארק, יו”ר הארגון, פיטר ויינטראוב, יו"ר האירוע ונשיא הארגון, נילי פאליק, יו"ר הארגון בדימוס ועוד.

שר הביטחון נשא נאום בכנס ואמר "בחודשים האחרונים מתמודדת ישראל עם גל טרור פלסטיני, במסגרתו דוקרים, דורסים ויורים צעירים פלסטינים מוסתים, באופן חסר אבחנה, ביהודים, רק משום היותם יהודים. זה ההבדל בינינו לבינם: אנו מחנכים לשלום, והם למלחמה. לכן לעם שלנו תמיד תהיה תקומה".

"גל הטרור הזה הוא גם דוגמא לגבורתם של חיילים, שוטרים ואזרחים. לאחדות השורות. לחיבוק החם. למאמץ המשותף. לתמיכה חסרת הפשרות איש ברעהו. בעת הזו אני מבקש לזכור ולהזכיר את סמל ראשון אורון שאול וסגן הדר גולדין זכרם לברכה, כמו גם את שאר נעדרי צה"ל שאנו עושים הכול על מנת להשיבם לישראל. כמצוות הפסוק: 'ושבו בנים לגבול' ", אמר יעלון.

במהלך הערב הודה ראש הממשלה, בנימין נתניהו, לתורמים היושבים באולם באמצעות ברכה משודרת ואל"מ יעקב מנדלוביץ, מפקד בה"ד 10 - בסיס ההדרכה לרפואה צבאית, שוחח בשידור לוויני חי מקריית ההדרכה החדשה שבנגב. מנדלוביץ דיבר על פעילות החיילים במתקני ההדרכה וחשיבותה בזמן אמת והודה לתומכים על תרומתם למען החיילים בשטח.

באחד הרגעים המרגשים של הערב, הפתיע את האורחים באולם סא"ל שי סימן טוב, מג"ד 12 של חטיבת גולני, שנפצע באורח קשה במבצע 'צוק איתן'. סימן טוב, שנמצא בשיקום ארוך מאז הפציעה, נשא דברים באירוע ואמר: "אחרי שנפצעתי, הבטחתי לעצמי שאצא מבית החולים כשאני עומד על רגליי ואכן עמדתי בהבטחה זו".

(צילום:
(צילום:אריאל חרמוני/משרד הביטחון)

את הערב חתם נאומה של האם השכולה ענת אריאל, אימה של סרן תמר אריאל ז"ל, שהייתה נווטת הקרב הדתייה הראשונה בחיל האוויר ונהרגה באסון מפולת השלגים ברכס האנאפורנה בנפאל באוקטובר 2014.