מח"ש, המחלקה לחקירות שוטרים
מח"ש, המחלקה לחקירות שוטריםצילום: פלאש 90, יונתן סינדל

המחלקה לחקירות שוטרים בפרקליטות המדינה, באמצעות עו"ד חן הררי, הגישה לבית משפט השלום בחיפה כתב אישום נגד גל טולדנו קצין במרחב חוף במשטרת ישראל.

על פי כתב האישום, עד לשנת 2015 בעת ששירת כקצין רישוי, קצין מאוימים וקצין אבטחה, פעל במספר אירועים משיקולים זרים תוך הפרת אמונים.

באחד המקרים המצויינים בכתב האישום, ביקש טולדנו מקובי, שוטר שח"מ ששירת תחת פיקודו (שהינו גם בעלים של פאב בקרית חיים) לארגן לו בקבוק וויסקי.

בהמשך אותה השיחה, הודיע לו טולדנו כי מתוכננת ביקורת משטרתית בפאב באותו ערב, במסגרתה הוא יגיע לפאב יחד עם שוטרים נוספים. מאוחר יותר באותו היום, הודיע לבעלי הפאב כי הביקורת בוטלה. בנוסף אמר במספר הזדמנויות, אמירות שמטרתן ליצור אצלו תחושת בטחון לפיהן הנאשם דואג לפאב במסגרת תפקידו.

עוד עולה מכתב האישום כי בין השנים 2013-2014, הוא הציע לולדס, חברו שהיה מנהל אבטחה במשטרה, להפקיד את המשכורות בחשבון הבנק של טולדנו, וזאת בכדי להכשיל את עיקול חשבון הבנק של חברו.

בנוסף, הלווה טולדנו לוולדס סכומי כסף שונים לבקשתו. חרף ההתנהלות הכספית אישר הנאשם, במסגרת עבודתו כקצין מאויימים בין השנים 2013-2014, עבודות מיגון שהציג ולדס במסגרת עבודתו כיועץ מיגון ואבטחה. הנאשם עשה כן, בתקופה בה ולדס העביר את המשכורות שקיבל בגין עבודותיו לחשבון.

"מכל האמור לעיל עולה כי לנאשם היה אינטרס אישי במצבו הכלכלי של ולדס, שכן השניים ניהלו בפועל חשבון בנק משותף וכן לולדס היו חובות שוטפים לנאשם. חרף זאת, קיבל הנאשם החלטות מתוקף תפקידו כאיש משטרה הנוגעות לפרנסתו של ולדס. במעשיו עשה הנאשם במילוי תפקידו מעשה הפרת אמונים הפוגע בציבור", נאמר.