דריל מונרו. לא הצליח לבדו הערב
דריל מונרו. לא הצליח לבדו הערבצילום: עודד קרני, מכבי ראשל"צ

לא כוחות. בעוד שהם מצליחים ללהטט בשתי זירות במקביל, זו הישראלית וזו האירופית, במכבי ראשון לציון נתקלו הערב (רביעי) ביריבה קשה במיוחד, במסגרת המשחק הראשון של רבע גמר היורופקאפ האירופי, פרנקפורט הגרמנית.

עוד לפני המשחק ידעו הכתומים כי היריבה שעומדת ממול נחשבת כפייבוריטית לזכיה במפעל כשהיא מחזירה ברצף של 14 ניצחונות ו-0 הפסדים העונה במפעל האירופי. הערב למדו על בשרם הכתומים מעיר היין כי כשממול ניצבת יריבה קשה, הכל נראה אחרת לגמרי. 

כאמור, ראשון היא הקבוצה הישראלית היחידה שמחזיקה מעמד בזירה האירופית עדיין, זאת במקביל להצלחתה במפעל גביע המדינה שבכדורסל בו הגיעה עד למעמד חצי הגמר, וכן להצלחתה היחסית בליגה הישראלית הבכירה. דבר לא מובן כלל. עם זאת, נראה שהערב ראשון חזרה לפרופורציה לאחר תבוסה קשה על אדמת גרמניה במשחק הראשון מתוך שלוש בסדרת רבע גמר היורופ קאפ כשהובסה בתוצאה 57:92 לפרנקפורט. 

הגרמנים נחשבים לקבוצה ביתית פנטסטית ובכלל קבוצה בעלת יכולות גבוהות למדי כשרק השבוע כמעט וניצחו את באיירן מינכן החזקה בחוץ.

הרבע הראשון התחיל צמוד ונראה היה כי הכתומים לא נופלים בהרבה מהמארחים מגרמניה, אך קליעות באחוזים גבוהים מחוץ לקשת השלוש לקראת סיום הרבע הראשון הביאו לבריחה קטנה של המקומיים ולאחר 10 דקות של משחק עמדה התוצאה על 17:26 לזכות פרנקפורט. 

הגרמנים המשיכו לקלוע גם עם בפתיחת הרבע השני והחלו להגדיל את היתרון, לאט אבל בטוח. כריס רייט שהיה בספק למשחק צימק ל-23:32 אך שוב רצף של שלשות של הגרמנים קבעו 27:44. דריל מונרו ניסה למזער נזקים לקראת הירידה להפסקה אך לבדו לא הצליח ולהפסקה ירדו השתיים כשהגרמנים מובילים "רק" ב-14 הפרש, 36:50.

מחדר ההלבשה יצאו השחקנים מראשון חדים הרבה יותר והחלו לשמור חזק בהגנה, מה שהוריד בצד השני את ההפרש ל-8 נקודות בלבד, 43:51, אבל שוב מטח שלשות החזיר את יתרון 14 הנקודות, ועם סיום 10 דקות נוספות של משחק לוח התוצאות הראה 50:69 לזכות פרנקפורט. 

אם קיווינו כי ברבע הרביעי והאחרון יצליחו הכתומים לחזור מההפרש הגדול למהפך וניצחון מפתיע, התבדנו מהר מאוד כשכבר בפתיחה הגדילו הגרמנים את התוצאה עם ריצה של 0:7 לזכותם, וההפרש כבר עלה לכדי 26 נקודות, 50:76. מכאן היה זה כבר מיותר ובלתי אפשרי, וההפרש שחצה כבר את גבול השלושים נקודות, הגיע לבסוף ל-35 נקודות. 57:92 לגרמנים.

האם בראשון יצליחו להפתיע בתום הסדרה ביניהן? על פי היכולת הערב נראה שזה מעבר ליכולתם.