תיעוד: איסוף חוומרים מבצעיים רגישים ללא קשר לחיכוך עם אוכלוסיה

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב הערב (חמישי) לתחקיר שחשף כי ארגון השמאל הקיצוני "שוברים שתיקה" אוסף מידע צבאי מסווג.

"ארגון שוברים שתיקה חצה קו אדום נוסף. גופי החקירה הביטחוניים בודקים את הנושא", אמר.

מוקדם יותר קראו חברי כנסת מימין ומשמאל לפתוח בחקירה נגד הארגון. חבר הקבינט המדיני-בטחוני, השר זאב אלקין אמר, ״אני מזועזע מממצאי התחקיר על שוברים שתיקה. מנתוני התחקיר עולה חשד כבד לאיסוף מידע מסווג על צה״ל ומסירתו לגורמים בחו״ל, כולל גורמים פלסטינים. פעילות כזאת שאין שום קשר בינה לבין ויכוח אידיאולוגי על מה שקורה ביו״ש, מעלה חשש כבד לשימוש ב'שוברים שתיקה' ככלי ריגול נגד צה״ל ומחייבת חקירה מיידית של השב"כ ומשטרה צבאית חוקרת. במידת הצורך יש אף להעמיד את האשמים לדין".

סגנית שר החוץ ציפי חוטובלי הוסיפה, "לאחר שבמהלך שנים שוברים שתיקה משחירים את פניה של ישראל בעולם, הערב נחשפו דברים חמורים שמלמדים אולי על נזק ביטחוני שהארגון גרם למדינה בנוסף לנזק התדמיתי. אני קוראת למשטרה ולכל הגורמים לחקור מיידית את הממצאים ולחשוף אחת ולתמיד את האמת מאחורי הארגון".

סגן שר הביטחון, ח"כ הרב אלי בן דהן הוסיף, "אין ספק מצפייה בכתבה שמדובר בארגון גיס חמישי ובאנשים שכל מטרתם הוא איסוף חומר מודיעיני ומבצעי כנגד כוחות הביטחון בדרך פסולה ולמטרות פסולות, על סף הריגול כנגד מדינת ישראל", דברי בן דהן.

גם באופוזיציה הגיבו בחריפות. ח"כ איתן כבל אמר כי "פעילות שוברים שתיקה, כפי שנחשפה הערב מהווה חציית קו אדום שאסור לעבור אותו. מדובר על ממצאים חמורים מאד המצביעים על איסוף שיטתי של עדויות נגד צה"ל, נגד המדינה, נגדנו. אין מנוס מחקירת משטרה".

ח"כ איציק שמולי הוסיף, "הממצאים חמורים ומטרידים מאוד ואין מה להתבלבל בהגדרות של ימין ושמאל בעניין הזה. במקום הפעילות המוצהרת של פעילות למען זכויות אדם - מתגלה פעילות חתרנית של איסוף מידע מודיעיני ומבצעי רגיש ומסווג שאין לדעת לאיזה גורם הוא מועבר ובעבור מה."

"על המשטרה לפתוח מיד בחקירה. ארגון שוברים שתיקה חצה כבר מזמן את הגבול שבין ביקורת לגיטימית ובין פעילות הרסנית של השחרת פני ישראל בעולם ועכשיו גם ככל הנראה גם עיסוק בפעילות שעלולה לפגוע בביטחונה. החבר׳ה האלה איבדו את הזכות להגיד משהו בשם המוסר", דברי ח"כ שמולי.

יו"ר יש עתיד, ח"כ יאיר לפיד אמר כי "‏ארגון שוברים שתיקה חותר תחת מדינת ישראל וגורם נזק עצום למדינת ישראל וחייליה. אין לארגון הזה שום זכות קיום במדינה שנלחמת יום יום בטרור".

ח"כ עודד פורר (ישראל ביתנו) פנה ליועץ המשפטי לממשלה בבקשה כי יפתח באופן דחוף בחקירה כנגד הארגון.

בפנייתו ציין ח"כ פורר כי "אופן איסוף העדויות, הכולל גיוס מקדים, הכוונה ליחידות ספציפיות, איסוף מידע על פעילות צה"ל וכלי הנשק שלו ועוד עדויות מטרידות, מעלים חשש ברור כי נעברו במקרה דנן עבירות בטחון חמורות".

"אין ספק כי מעל פעילות הארגון מתנוסס דגל שחור, ויש לפתוח נגדו בחקירה באופן מיידי, שכן כל יום שעובר מוביל לסיכון מדינת ישראל ואזרחיה, חיילי צה"ל ושאר כוחות הבטחון", כתב ח"כ פורר.