נמשיך להילחם. לבני
נמשיך להילחם. לבניצילום: יונתן סינדל, פלאש 90

ח"כ ציפי לבני (המחנה הציוני) השתתפה היום (שבת) באירוע 'שבת תרבות' בגבעת שמואל והתייחסה להתפתחויות הפוליטיקה בישראל בשנה שעברה מאז הבחירות לכנסת ה-20.

"זו שנה שבה נתניהו תירגם את 'הערבים נוהרים' למדיניות ממשלתית של מלחמה מאויבים מבית - כי הוא לא מסוגל לתת פתרונות אמיתיים לאויבים מבחוץ. יותר מ-200 פיגועים מוכיחים זאת", טענה לבני.

לבני התייחסה גם לפטירתו של ראש המוסד לשעבר מאיר דגן השבוע, "דגן היה אמיץ, ידע שיתקפו אותו על עמדותיו, ותקפו אותו בצורה מכוערת, ועדיין אמר מה שחשב. הגישה המדינית והביטחונית של דיסקין, גנץ ואייזנקוט - אינה פופוליסטית, היא פרגמטית, יודעת מה צריך לעשות כדי לשנות את האווירה. יודעת שכלכלה פלסטינית טובה היא אינטרס ישראלי ביטחוני. הממשלה פופוליסטית פחדנית ולא מבצעת מה שצריך, לא עושה שום מהלך מדיני מתוך פחד פוליטי".

לבני סיפרה למשתתפים על מסע ההסברה באירופה אליו היא יצאה השבוע, "אני נוסעת להסביר כי המגרש המדיני ריק. כל מקום שהגעתי אליו - יום לפני או יום אחרי היה שם נציג פלסטיני שניסה להשיג הישגים והכרה בינלאומית עבורם".

בהמשך התייחסה לבני לתחקיר בערוץ 2 על ארגון 'שוברים שתיקה', "השקפת עולמי שונה משלהם, בעיני צה''ל הוא הצבא הכי מוסרי ואני פועלת בעולם, וכך עשיתי השבוע באירופה למשל, כדי להוכיח זאת".

עם זאת, לבני מסרבת להצטרף למסע הגינויים, "אם הם עברו על החוק - שיחקרו ויענשו. אבל אני לא הולכת להצטרף למדורת השבט של הפוליטיקאים שצולים אותם על האש בשביל רווח פוליטי. הרדיפה הזאת נועדה להסיט את דעת הקהל מכך שבשנה האחרונה היו יותר מ-200 פיגועים ולממשלה אין שום פתרון באופק".