זירת הרצח בת"א
זירת הרצח בת"אפלאש 90

כתב אישום הוגש הבוקר (שני) לבית המשפט המחוזי בנצרת נגד קטין בן 17 המואשם ברצח אביתר קיטץ, תושב עפולה בן 56, לפני כחודשיים.

האירוע החל כאשר במוקד המשטרה התקבל דיווח על תאונת דרכים של רוכב אופניים בה נפצע אדם באורח קשה. הכוחות הגיעו למקום ופינו את הפצוע במצב אנוש לבית החולים, שם התברר כי הוא לא נפגע כתוצאה מתאונה אלא כתוצאה מדקירה ובהמשך נקבע מותו.

בעקבות המידע החדש הוזעקו לזירת האירוע כוחות משטרה רבים, ונאספו ממצאים וראיות על ידי חוקרי המעבדה לזיהוי פלילי. הראיות הצביעו על כך שאכן מדובר היה ברצח מכוון ולימדו את החוקרים גם על השתלשלות האירוע.

המשטרה הוציאה באופן מיידי צו איסור פרסום על פרטי החקירה ועל שמו של הנרצח, אביתר קיטץ מעפולה, שהיה על פי הגדרות המשטרה אדם נורמטיבי לחלוטין.

בעקבות פעולות חקירה שונות הצליחו חוקרי משטרת ישראל לאסוף ראיות ולהגיע לחשוד, קטין בן 17 וחצי.

בחקירה התברר כי קיטץ נרצח בשל טעות בזיהוי. הנער חשב בטעות כי הוא אדם אחר עמו היה לו סכסוך עברייני, שכלל הצתות רכב ותקיפות שונות. לאחר שקיטץ יצא לרכיבה על אופניים חשמליים ברחוב קירשטיין בעיר עפולה כשהוא עוטה צעיף על צווארו, הבחין בו הקטין וחשב כי מדובר באותו אדם עמו הוא מסוכסך.

הקטין ניגש לביתו שנמצא בסמוך, הצטייד בסכין והמתין  שהמנוח יחלוף שוב. כאשר הגיע קיטץ על אופניו למקום הגיח הקטין מאחור ורדף אחריו מבלי שהרגיש, ודקר אותו מספר דקירות בגבו. כתוצאה מהדקירות נפצע קיטץ באורח אנוש ובהמשך נקבע מותו.

הקטין  הותיר את קיטץ מדמם ברחוב ושב לביתו, שם התקלח וכיבס את בגדיו, שטף את הסכין והשיב אותה למגירת המטבח, בכוונה לשבש חקירה אפשרית ולטשטש את עקבותיו. לאחר מכן יצא הקטין מן הבית ולא שב כל אותו לילה.  

בכתב האישום מואשם הקטין ברצח בכוונה תחילה, הצתת רכב מנועי ושיבוש מהלכי משפט. הפרקליטות ביקשה מבית המשפט לעצור את הקטין עד לתום ההליכים המשפטיים נגדו.