איימן עודה
איימן עודהצילום: דניאל שיטרית, פלאש 90

ועדת האתיקה של הכנסת החליטה היום (שני) לנזוף נזיפה חמורה בח"כ איימן עודה (הרשימה המשותפת) לאחר שכינה את ח"כ אבי דיכטר בראיון טלוויזיוני "רוצח".

עודה אמר באותו ראיון שעסק בחוק ההשעייה, "לא ייתכן שנשק ההשעיה מופנה כלפי חברי הכנסת ממפלגתו - ובהם זועבי, זחאלקה וגטאס שנפגשו עם משפחות מחבלים. נטפלים לחברי הרשימה המשותפת בזמן שאנשים שרצחו ערבים במו ידיהם נמצאים בממשלה ובכנסת".

הוועדה הבהירה שבשל העובדה שאין לח"כ עודה הערות משמעתיות קודמות אין טעם להשית עליו עונש כבד יותר.

דיכטר זעם על ההחלטה ואמר בתגובה, "החלטת ועדת האתיקה לנזוף קלות באיימן עודה היא החלטה של גוף ללא אומץ ציבורי. הבחירה ב'נזיפה חינוכית' לח"כ שמוציא דיבת המדינה בהאשמות שווא ומתיר דמם  של משרתי המדינה כמוני ואחרים, מוכיחה כי ועדת האתיקה מעלה בתפקידה כשומרת הסף של כבוד חברי הכנסת. הטיעון כי נוכח אי טיפול בקובלנות דומות החליטו בוועדה לא לטפל גם בקובלנה זו אינו מתקבל על הדעת ואין בכוונתי לעבור על כך לסדר היום", דברי דיכטר.

ח״כ יעקב פרי שגם הוא היה חתום על התלונה נגד עודה קיבל דווקא את ההחלטה אך תקף את הח"כ המשתלח. "דבריו של ח״כ עודה הם הוצאת דיבה על שירות הבטחון הכללי וראשיו ולא עולה על הדעת שחבר כנסת ישתמש בביטויים כאלו. דבריו מצטרפים לגל של קיצוניות והסתה ההולכים וגוברים בשיח הציבורי בישראל. מדובר בחציית קו אדום שלא ניתן לעבור עליה לסדר היום ואני סמוך ובטוח שועדת האתיקה דנה בקובלנה שהגשנו באופן שקול ורציני והחלטתה תהווה הרתעה לאמירות מסיתות ומתלהמות לעתיד".