קרוז: אני לא ניטרלי, אני עומד לצד ישראל

המלחמה על הקול היהודי בועידת איפא"ק נמשכה הלילה (שני), ואחרי נאומו של דונלד טראמפ עלה לבמה הסנטור טד קרוז.

"פלסטין אינה קיימת מאז שנת 1948", פתח קרוז את נאומו לקול תשואות הקהל. הוא הזכיר את מגילת אסתר הנקראת בפורים וציין כי היא מספרת את סיפורו של מלך פרסי שביקש להרוג את כל היהודים אך מטרתו לא הושגה.

"היום אנחנו חיים מחדש את ההיסטוריה ועומדים בפני אתגר דומה לאמריקה וישראל. אנחנו נעמוד יחד. אמריקה תהיה לצידה של ישראל ונביס את הטרור האיסלאמי הקיצוני", הצהיר קרוז.

הוא מתח ביקורת קשה על הפלסטינים והזכיר כי "הם משתמשים באזרחים כדי להסתיר את הטילים שלהם". הוא תקף את המועמדת הדמוקרטית הילארי קלינטון וציין כי ניסתה בעבר להסביר מדוע מחביאים רקטות בבתי ספר בעזה כשאמרה, "עזה היא קטנה מאוד".

"גבירתי, עם כל הכבוד - הם מחזיקים טילים בבתי ספר לא בגלל שעזה קטנה, אלא בגלל שהם מעדיפים להשתמש בילדים כמגן אנושי", אמר קרוז.

הוא שב והצהיר כי בניגוד לאחרים ובמיוחד לדונלד טראמפ, הוא אינו מתכוון להיות נייטרלי בעניין הישראלי-פלסטיני. "אם אהיה נשיא לא אהיה נייטרלי. אמריקה תעמוד באופן ברור לצידה של ישראל.

גם קרוז, בדומה לטראמפ הבהיר כי יבטל את הסכם הגרעין עם איראן. הוא גם פנה לנשיא האיראני עלי חמינאי ואמר לו, "אם אהיה נשיא ואתה תערוך ניסויים בטילים - גם אנחנו נשגר טילים כדי ליירט את הטילים שלך".

בתום נאומו הוא הבטיח עוד הבטחה אחת שטרם קיימו נשיאי ארה"ב הברית לדורותיהם - "אפעל להעברת השגרירות האמריקנית לירושלים", הצהיר קרוז כשהוא מסיים את הנאום במלים, "עם ישראל חי".