רה"מ נתניהו באיפא"ק 2016

ראש הממשלה בנימין נתניהו נאם אחר הצהריים (שלישי, שעון ישראל) בוועידת איפא"ק הנערכת בוושינגטון.

נאומו של ראש הממשלה הועבר באמצעות הלווין מלשכתו בירושלים. כזכור הוא העדיף שלא להגיע לוושינגטון בעיצומה של מערכת הבחירות לנשיאות ארצות הברית.

"שרשרת ההתקפות מפריז לסן ברנרדינו, לאיסטנבול , לחוף השנהב, ועכשיו לבריסל – וההתקפות היומיות בישראל הן חלק מהתקפה מתמשכת נגד כולנו", אמר נתניהו בתחילת נאומו.

"זה לא שאנו יכולים להציע להם את בריסל, איסטנבול, קליפורניה או אפילו את הגדה המערבית. זה לא יספק את הרצונות שלהם. כי מה שהם מחפשים זה רק את השמדתנו והשליטה המלאה שלהם. הדרישה הבסיסית שלהם שאנו פשוט נעלם. אז חבריי – זה לא יקרה".

ראש הממשלה שזכה למחיאות כפיים מספר רב של פעמים במהלך הנאום, הבהיר כי "הדרך היחידה להביס את הטרוריסטים היא להילחם בהם יחד. רק כך נוכל להביס אותם: באחדות פוליטית ועם בהירות מוסרית''.

נתניהו התייחס לגל הטרור הערבי שפוקד את ישראל, והציג לאלפי המשתתפים באיפא"ק סרטון הסתה שהציג ילדה ערבייה עם סכין שקוראת לרצוח יהודים. "זה חולה ובלתי נסלח. הילדה הזאת לא נולדה שונאת. היא חונכה לשנוא", הדגיש נתניהו ואמר כי אם הקהילה הבינלאומית רוצה לקדם את השלום, היא חייבת לדרוש מהפלסטינית להפסיק להרעיל את נשמות ילדיהם.

ראש הממשלה טען בנאומו כי "הנוסחה הטובה ביותר לשלום היא שתי מדינות לשני עמים, עם מדינה מפורזת שסוף סוף מכירה בעם היהודי. אני יודע שיש מי שמפקפק בהשקפותיי אז אני מודיע באופן ברור - אני מוכן להתחיל שיחות כאלה מיידית, ללא תנאים מוקדמים, בכל זמן, בכל מקום. זו עובדה. אבל יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן לא מוכן. גם זו עובדה".

על הסכם הגרעין עם איראן אמר נתניהו כי גם מי שתומכים בעסקת הגרעין ואלה שמתנגדים לה יכולים לפחות לעבוד ביחד לעצור את התוקפנות האיראנית ותמיכתה בטרור". הוא הזכיר כי איראן שיגרה טיל בליסטי שעליו הכיתוב בעברית "ישראל צריכה להימחק", והבהיר: "הכתובת לא על הקיר, הכתובת על הטיל".

"לא איראן, לא צפון קוריאה. רק ישראל מגונה מדי שנה ע"י 20 החלטות שונות באו"ם. יש לאו"ם רקורד מביש נגד ישראל. שנה אחרי שנה רוב האמריקאים ניצבים לצד ישראל. הם יודעים שישראל היא אי של חירות", דברי נתניהו באיפא"ק.