הרב עמר מברך את בתו של ינאי הי"ד
הרב עמר מברך את בתו של ינאי הי"דצילום: אריאל תורגמן

ישיבת בני עקיבא "נתיב מאיר" ערכה היום אזכרה במלאת 30 יום להירצחו של טוביה ינאי ויסמן הי"ד, שנרצח בפיגוע בסניף "רמי לוי" בשער בנימין.

האזכרה נערכה בנוכחותם של יעל אלמנתו ושל בני משפחתו ובהשתתפות הראשון לציון, רב העיר ירושלים, הרב שלמה עמאר.

האזכרה התקיימה במסגרת יום שכולו תורה בישיבה, שנערך בתום חודש בו סיימו תלמידי הישיבה ש"ס משניות לע"נ של ינאי ויסמן הי"ד. מנהל חטיבת הביניים בישיבה, הרב יוחאי כהן, היה רבו של ינאי במכינת ידידיה בשדה בר בעבר.

באזכרה נשא דברים ראש הישיבה, הרב מאיר טויבר, ותלמיד כיתה ח' אביה מילר סיים את הש"ס. הרב עמאר בירך את בתו של ינאי וחיזק את אלמנתו בדבריו.

הרב עמאר התייחס בדבריו גם לחג הפורים, "גם היום כמו בזמן המן עומדים עלינו לכלותנו, המן הולך והמנים באים ורוצים לכלות את עם ישראל. הקורא את המגילה למפרע לא יצא ידי חובה כי מי שחושב שזה סיפור שהיה לפני אלפי שנים, לא מבין שזה הסיפור גם של היום. והמסר של המגילה נכון גם להיום- אסור להתייאש".

הרב עמאר התייחס למאבקו של ינאי במחבלים לפני שנרצח, "היום אנו לא יודעים מי הם עמלק כי התערבבו בין האומות. והיום יש מצווה גדולה של הקם להרגך השכם להורגו כפי שינאי עשה. היום צריך למחות את זכר עמלק שזה הקירור של לימוד התורה וקיום המצוות. ינאי הרוג מלכות שאין כל בריה יכולה לעמוד בפניו ואין עילוי נשמה טוב יותר מלימוד ש"ס משניות, על ידי תלמידי הישיבה הטהורים ובוודאי משם מתפלל ומעתיר על עם ישראל".