"דעאש הכריז מלחמה על ישראל"

ח"כ קסניה סבטלובה מהמחנה הציוני התייחסה היום בראיון לערוץ 7 למתקפת הטרור בבריסל וקראה לאירופה לחשב מסלול מחדש. על הפיגוע באיסטנבול היא אומרת, "הכרזת מלחמה של דעאש נגד ישראל".

לדבריה הפיגועים בבריסל היו צפויים, "השלטונות הבלגים והצרפתים ידעו שיש פעילי דעאש שמתכננים פיגועים מהסוג הזה".

"המצב הביטחוני צריך להדליק נורה אדומה במוסדות היהודים והישראלים", מסבירה ח"כ סבטלובה, "אני חושבת שאנחנו צריכים ליצור פרדיגמה חדשה של תפיסת הביטחון במיוחד באירופה אבל לא רק שם. כדי לפתור את הבעיה, חוץ מהפתרונות נקודתיים של פשיטה על בית כזה או אחר, אירופה תצטרך לעבוד על תכנית אב של שיתוף פעולה הדוק מבחינה ביטחונית ומודיעינית, ותכנית רב מערכתית שתעסוק גם בחינוך ובאינטגרציה. התכנית צריכה לכלול גם מדינות אחרות ברחבי העולם". 

ח"כ סבטלובה מזהירה מפני האוכלוסייה המוסלמית באירופה, "אנחנו רואים קולקטיב שמייצר כל הזמן תכונה שלילית מאוד ותומך בגורמי טרור שנמצאים בתוכו. יש שכונות שלמות שבו הטרור הזה ממשיך לצמוח ולהתרבות. הקונספציה של האינטגרציה של המוסלמים באירופה נכשל. המדינות צריכות להסתכל לאמת בעיניים ולחשוב מה הלאה. אם ימשיכו באותו כיוון אנחנו נראה פיגועים כאלה כל יום".

לדעת ח"כ סבטולבה גם ישראל צריכה לדאוג מההתפתחויות האחרונות, "הפיגוע באיסטנבול שמתברר שכוון נגד ישראל הוא הכרזת מלחמה של דעאש נגד ישראל. ונגד כל דבר שהוא ישראלי ויהודי, ולכן צריך לדעת שהפגיעה יכולה לבוא בכל מקום והדריכות צריכה להיות בשיא. אנחנו צריכים להתייחס יותר ברצינות לגורמים שמזוהים עם דעאש שפועלים גם בתוכנו, בתוך מדינת ישראל. הם נמצאים פה, הם פועלים והם מתכננים. אני מקווה שזו לא הייתה יריית פתיחה, כי אם כן אנחנו צריכים להתארגן מחדש".