'הגזענות הגדולה - נגד מתנחלים'

הכנסת ציינה אחר הצהריים (שלישי) בדיון מיוחד שנערך במליאה את יום המאבק הבינלאומי בגזענות.

ח"כ נאווה בוקר (ליכוד) בחרה להציג במהלך נאומה סוג שונה של גזענות, וציינה, "'בעיני, הגזענות הכי גדולה שיש במדינה הזו היא נגד מתנחלים".

בוקר תקפה את הסופר דוד גרוסמן שאמר השבוע כי הוא תומך בסימון מוצרי ההתנחלויות, "במלחמת לבנון השנייה קרה לדוד הנורא מכל, והוא שכל את בנו במלחמה. דווקא בגלל זה, כאב לי מאוד לשמוע שדוד תומך בסימון מוצרים מההתנחלויות. דוד גרוסמן הולך בדרכם של רבים, שבעקבות השכול והכאב ניסו וחיפשו הסבר למותו של יקירם". 

לדבריה, "באותו ראיון, אמר דוד גרוסמן שראש הממשלה 'מומחה בלשחק עם הפחדים של העם בישראל'. במקום להפנות את האש לעבר האויב האמיתי שלנו, האסלאם הרדיקלי, בחר דוד להפנות את האשמה לעבר ראש הממשלה, שפועל כבר עשרים שנה להפוך את תוצאותיו של הסכמי אוסלו. לצערי הרב, במדינת ישראל בוחרים רבים לעשות את אותו הדבר. המתנחלים הפכו לשעיר לעזאזל של המדינה". 

בהמשך פירטה בוקר דוגמאות לגילויי גזענות נגד מתנחלים, "חסר כסף למדינה? יאיר לפיד אומר שהכסף נמצא בין יצהר לאיתמר. האיחוד האירופי פועל נגדנו באנטישמיות? חברי מרצ יוזמים הצעות חוק לסימון מוצרים. הטרור מרים את ראשו? חברי המחנה הציוני יוזמים תוכניות לפינוי מתנחלים מבתיהם".

"רבותיי! המתנחלים הם אחינו. דם מדמינו ובשר מבשרינו. אזרחים שווים במדינה. כמו החלוצים של פעם, המתנחלים נאחזים באדמה היפה שלנו ומיישבים אותה", קבעה בוקר.

"מאבקם של המתנחלים הוא לא רק למען עצמם, אלא למען כולנו, למען המשך קיומנו בארץ הזו, והם משלמים על כך מחיר כבד מדי יום. ביום הזה, אני מברכת את אחיי המתנחלים ומתפללת שנדע להעריך את תרומתם האדירה למדינה ולחבק אותם'', חתמה בוקר.