ארגונים הומניטריים שרק נדמה להם שמטרתם הומנית. שוברים שתיקה בפעילות
ארגונים הומניטריים שרק נדמה להם שמטרתם הומנית. שוברים שתיקה בפעילותצילום: תומר נויברג, פלאש 90

נוח לנו לחשוב שריגול ונבירה בחיי מדינה זרה מתממשים על ידי סוכנים חשאיים מסתוריים.

הספרים והסרטים המותחים סימאו את עינינו ואטמו את מוחותינו. בשיר של נעמי שמר אנו מוצאים את מדאם בְּלוּזוֹן המרגלת:

"בעפעפיים מושפלים היא מחפשת, את המפות הסודיות של המטה, ולישיבות הגנרלים היא נכנסת, עם קנה סיגריה ארוך ארוך בפה, ואז מאחורי טבעות-עשן סגולות, היא מתנדפת לה מעבר לגבולות, ולבדה... חושפת לנו ת'סודות הצבאיים, והרכילות שלה אינה עניין סתמי, זאת רכילות עם ערך לאומי!".

רבותיי, הרומנטיקה הזאת חלפה מן העולם לבלי שוב.

כיום, באלף השלישי למניינם, אחוז מזערי מפעילויות הריגול נעשה במסתרים. רוב העבודה גלויה לעין-כול וכל המידעים המוכמנים מצויים בידיעות הרגילות. אפשר לצייר תמונה חברתית מדויקת על כל מדינה בעולם בלי לקום מהמחשב. יש הכול! פרשנויות לכאן ולכאן, ניתוחים היסטוריים מעודכנים, דעות של אנשי רוח ומשוררים ואפילו מפות ותצלומי אוויר.

כשרוצים לבחוש בענייני מדינה זרה, מגייסים באופן הכי גלוי – אנשים מתוכה. אנשים נורמטיביים לגמרי, אזרחים רגילים, רצוי שיהיו רגישים לזכויות אדם ולמצוקות האנושיות. ואכן, בשם ההומניות הזאת נפתחים משרדי אינטרסים של מדינות זרות ובמימונן הנדיב מפשפשים בקרבי המדינה ככל העולה על רוחם. אין שום קשר לזכויות אדם! זהו פשוט צינור נוח ויעיל לקעקע מדיניות ולקלקל את הסדר שעליו עמלים קברניטי המדינה. בגלוי. מן המקפצה!

אלה הם הארגונים ההומניטריים שרק נדמה להם שמטרתם הומנית. 'שוברים שתיקה', 'בצלם', 'הקרן לישראל חדשה' ודומיהם הם ארגונים פוליטיים עם אג'נדה ברורה לשנות מדיניות ולחתור תחת ממשלה נבחרת בישראל. אלו הן הכנופיות המופעלות בידי גופים שמתעבים יהודים ואת ישראל בראשם. אז הם מצלמים ומקליטים ועורכים עריכות מעוּותות ומלשינים ומספקים חומרים שקריים מרשיעים ומלכלכים ומטנפים את העם שלהם-שלנו, בכל אתר ואתר.

ואף על פי שיש סעיפים בחוק שעל פיהם ניתן ואף חובה לחקור ולשפוט ולמצות עמם את הדין, לא נעשה דבר בכיוון הזה. מערכת המשפט מעסיקה פרקליטים שאת התואר המשפטי שלהם מימנה 'הקרן לישראל חדשה' בעודם סטודנטים. אלה צומחים ומתמנים לשופטים, ואין כבר על מי לסמוך כשמדובר בהגינות משפטית.

"החוק זה לא הכול!" קבע שופט בג"ץ מני מזוז בעתירה של תנועת 'רגבים' נגד בנייה ערבית בלתי חוקית במימון האיחוד האירופי. פעם קבע השופט אהרון ברק ש"הכול שפיט". וכך הגענו למצב שהכול שפיט למרות שהחוק זה לא הכול. בית המשפט העליון קבע זאת מפורשות.