עימות בוועדת הכנסת

ועדת הכנסת אישרה היום (רביעי) בתום דיון סוער ברוב של 10 תומכים מול שני מתנגדים את זירוז הליכי החקיקה של הצעת החוק לגירוש מחבלים. 

במהלך הדיון התפתח עימות חריף בין ח"כ נאוה בוקר (הליכוד) לח"כ תמר זנדברג (מרצ). בוקר טענה שזנדברג הלכה לנחם משפחה של מחבלים ובתגובה זנדברג אמרה לה "את שקרנית אני אתבע אותך דיבה".

ח"כ בוקר אמרה לה "אל תגידי לי שאני משקרת יש לי תמונה שלך מבקרת בסוכת אבלים מחבלים". וזנדברג ענתה "שבי בשקט". 

ח"כ בוקר: זנדברג לא יכולה לנהוג במוסר כפולחזקי עזרא

ח"כ אחמד טיבי (הרשימה המשותפת) אמר בתגובה לטענות ח"כ בוקר "זה לא היה מחבל אלא אזרח שנרצח על ידי שוטרים שירו בו". ח"כ בוקר השיבה "הוא צעק אללה אכבר ונופף בסכין".

ח"כ אוסמה סעדי ציין כי השוטרים הרוצחים ירו בו בגב. וח"כ טיבי הוסיף "בגללכם אני מצטער שאני לא רופא פסיכיאטר". ח"כ בוקר הוסיפה "אנחנו צריכים כלים כדי להילחם בטרור" .

ח"כ ירון מזוז (הליכוד) התייחס לחוק ואמר כי מדובר בכלי הרתעתי ממדרגה בטרור. ח"כ אלי כהן (כולנו) ציין כי הכנסת יוצאת לפגרה חייבים להעביר את החוק עד יום רביעי הבא. 

ח"כ מזוז: החוק החדש יגביר את ההרתעהחזקי עזרא

יוזם הצעת החוק, השר ישראל כץ, אמר בדיון כי כשהחוק יעבור נגרש משפחות לסוריה. ח"כ טיבי השיב לו "מה עשיתם  למשפחת יגאל עמיר? הענשתם את המשפחה? נתתם לו להקים משפחה ולהביא ילדים". וח"כ שולי מועלם אמרה "אצלנו זאת לא תופעה".