עוד הפסד לנבחרת הלאומית הערב
עוד הפסד לנבחרת הלאומית הערבצילום: פלאש 90

לא כל יום פורים. אם לשפוט את משחקה של הנבחרת הלאומית הערב (רביעי) באוסייק שבקרואטיה, מול הנבחרת המקומית, אזי שללא אף קשר לזהות היריבות ולרמתן של אלה שהוגרלו כבר עם הנבחרת הישראלית, גם הפעם אין לנבחרת כל סיכוי להעפיל לטורניר גדול בכדורגל העולמי. 

הנבחרת הישראלית בכדורגל פתחה הערב באופן רשמי את הכנותיה לקראת קמפיין מוקדמות מונדיאל 2018 שיתקיימו ברוסיה, עם משחק ידידות מול נבחרת שפגשה את ישראל לא פעם בעבר, נבחרת קרואטיה. 

הנבחרת הישראלית הגיעה למשחק הידידות מול קרואטיה ללא כוכבה הגדול, ערן זהבי, על אף שגם בלעדיו הציגה הנבחרת בחלק ההתקפי לא מעט ניצוצות. אך עם מאמן זמני, ובידיעה שהזימון למדי הנבחרת וההופעה תחתיה נמצאת גם היא במציאות זמנית, ניצחון באמת היה משימה בלתי אפשרית. 

תחת אבטחה כבדה בשל הפיגוע הקטלני בבריסל אמש ופיגוע הטרור בטורקיה בסוף השבוע האחרון, בנבחרת הישראית לא לקחו סיכון והורו לתגבר את כוחות האבטחה סביבם. וכך, הפסד 0:2, עוד נחשב להישג.

הפתיחה הייתה שייכת לנבחרת הישראלית כשאלה הצליחו להגיע למצב מסוכן כבר בדקה ה-3. מאור בוזגלו שפתח בהרכב הנבחרת העביר כדור חופשי למרכז הרחבה, שהגיע בדרך לא דרך לטיבי. הבלם הישראלי לא קלט איזו הזדמנות הגיעה לרגליו ואת הכדור החוזר בעט גבוה מעל שערם של הקרואטים.

דקה אחר כך והקרואטים מענישים. מרצלו ברוזוביץ' הגביה לרחבת ישראל שנותרה לא מכוסה ואנמית לחלוטין בהגנה. לאיבן פרישיץ' נותר רק לכבוש. 0:1 לקרואטיה כבר אחרי 4 דקות של משחק.

הנבחרת הישראלית לא אמרה נואש וניסתה לכפות שיוויון שלרוע מזלה לא צלח, ובדקה ה-34 שוב שילמו בנבחרת את המחיר במיידי כשהקרואטים הצליחו למצוא את הרשת פעם נוספת, הפעם זה הגיע מכיוונו של ברוזוביץ' שניצל שאננות וחולשה בהגנה הישראלית בפעם השניה במשחק, כדי לכבוש מתוך הרחבה את השני של נבחרתו.

שחקני הנבחרת? הם יזכרו דבר אחד מהערב הנוראי הזה. לאחר שנתיים עקרות מדקות משחק במדי הנבחרת, וכשהוא מתקרב לגיל 36, נכנס יוסי בניון כמחליף וערך את ההופעה ה-97 שלו במדים הלאומיים. ככה, אי אפשר לגדל דור שחקנים חדש, בטח לא להצליח.