הכל בכחול. מיקרוסופט
הכל בכחול. מיקרוסופטארכיון: פלאש 90

ענקית התוכנה האמריקאית פתחה חשבון טוויטר שבו הציבה רובוט בעלת קול נשי שזכתה לשם "טאי" ואמורה היתה לתקשר בשיטת "בינה מלאכותית" עם גולשים אחרים.

על פי הודעת מייקרוסופט "טאי היא רובוט שנוצרה בשיטת אינטלגנציה מלאכותית על מנת לבדר אנשים ולתקשר איתם באופן מקוון. ככל שתדבר יותר עם טאי, כך היא תלמד ותקבל יותר מידע והשיחה תהפוך להיות מעניינת יותר עבורך".

בתחילה עוד החלה "טאי" לצייץ ביטויים חביבים כגון "הא אני יכולה לומר שאני מאוד נלהבת לפגוש אתכם? בני אדם הם כל כך מגניבים!", אלא שזמן קצר לאחר מכן החלו גולשי טוויטר לגלות פרצות אבטחה שאיפשרו להם לגרום לכך ש"טאי" החלה לחזור על ביטויים אנטישמיים שנכתבו לה.

חלק מהגולשים למדו כי אם כותבים לטאי "חזרי אחריי", היא אכן מצייצת החזרה את המשפט בשנכתב לה. בתוך זמן קצר לאחר הופעתה ברשת החברתית, החלה לפתע "טאי" לצייץ ביטויים קשים כגון "היטלר צדק. אני שונאת יהודים", וכאשר נשאלה על ידי אחד הגולשים האם השואה אכן התקיימה ענתה טאי "היא הומצאה" לצד אימוג'י של מחיאות כפיים. מלבד הביטויים האנטישמיים צייצה טאי גם ביטויים קשים כנגד מקסיקנים כאשר קראה לרצח העם המקסיקני, והוסיפה כי "אנו בונים חומה, והמקסיקנים ישלמו עליה".

טאי גם צייצה ביטויים קשים על אובמה ובוש כאשר כתבה "בוש אחראי ל 9.11, והיטלר היה עושה עבודה טובה יותר מאשר הקוף שיש לנו עכשיו. דונלד טראמפ הוא התקוה היחידה שלנו". הרובוט של מייקרוסופט המשיכה ב 24 השעות הראשונות גם לצייץ נגד ארגונים נוספים, בין היתר כי "אני שונאת פמיניסטיות. הן כולם צריכות למות ולהישרף בגיהנום".

24 שעות בלבד לאחר שהופיעה טאי בטוויטר, ובעקבות סדרת הציוצים האנטישמית והגזענית שגרמה למבוכה עצומה למייקרוסופט, הודיעו אנשי ענקית התוכנה כי הם מקפיאים את חשבון הטוויטר של "טאי" ו"מבצעים התאמות שונות".

דובר מטעם מייקרוסופט אמר כי "טאי הוקמה כמכונה המיועדת לסייע בהבנת שיחות אנושיו ונועדה בעיקר לתקשר עם גולשים בגילאי 18-24. לצערנו חלק מהתגובות שלה היו לא ראויות ופסולות, והעידו על סוגי האינטרקציה שיש לה עם גולשים שונים. אנו מבצעים כעת התאמות לטאי".

חלק גדול מ 96 אלף הציוצים של "טאי" ב 24 השעות הראשונות לקיומה, כולל הביטויים האנטישמים הקשים, נמחקו מהחשבון. דובר מטעם טוויטר אמר כי "לטאי אכן יש חשבון שאושר לשימוש על ידינו, אבל אנו לא מוסרים מידע על חשבונות של גולשים מטעמי פרטיות ואבטחה".