פיירברג. הרבה תלוי בה כעת
פיירברג. הרבה תלוי בה כעתצילום: גילי יערי/פלאש 90

האם ליגת העל שבכדורגל תושהה עד להודעה חדשה?

זה זמן רב שתחתית טבלת ליגת העל בכדורגל לא הייתה צמודה ומותחת כל כך. ודווקא כעת, כשהמצב בתחתית בוער רגע לפני סיומה של העונה בליגה הבכירה, הבלאגן במסדרונות הכדורגל חוגג. הסיבה לכך נעוצה במה שמתרחש בקבוצת הכדורגל של מכבי נתניה, שתרד באופן סופי אל ליגת המשנה בסיום העונה.

אחרי הודעת התפטרותו של יו"ר המועדון, דורון אוסידון, בסוף השבוע שעבר, אמש הודיע גם מאמן הקבוצה שנמצאת אחרונה בטבלת ליגת העל שבכדורגל, מנחם קורצקי על התפטרותו. הודעת הפיטורים של השניים יחד עם עיכוב גדול במיוחד במשכורות השחקנים, לא בפעם הראשונה העונה, החזיר את האחריות של תפעול הקבוצה לראשת העיר מרים פיירברג.

שחקני נתניה איימו שלא לשוב ולהתאמן, ולאחר הבטחות מצידה של ראשת העיר הודיעו אלה כי ביומיים הקרובים יחזרו לשגרה, אך אם לא תהיה התפתחות בכיוון עשויים אלה להודיע על הפסקת עבודתם ולפתוח בשביתה.

בין אם יפתחו בשביתה ובין אם לא, הכאוס ששורר במועדון הנתנייתי מדאיג מאוד את יתר הקבוצות היריבות שנמצאות בתחתית טבלת ליגת העל שבכדורגל. הפועל עכו, הפועל חיפה, עירוני קריית שמונה והפועל כפר סבא נמצאות עדיין בסכנה מוחשית לירידת ליגה, ושם חוששים כי מצבה של נתניה ישפיע על זהות הקבוצה היורדת בסיום העונה.

כבר אמש שלחה הנהלת הפועל חיפה מכתב אל ההתאחדות לכדורגל ומנהלת הליגה בו נכתב כי הם דורשים שהאחראים על הענף יתערבו באופן מיידי בנעשה במכבי נתניה, ואם צריך אף ישהו את משחקי הליגה עד שיחזור המצב בנתניה לקדמותו.

על פי הודעת הפועל חיפה, מצב זה בו שרויה נתניה עשוי להביא לחוסר ספורטיביות דווקא בשלבים הכי קריטיים של העונה.

הבוקר מצטרפות אל חיפה יתר קבוצות הפלייאוף התחתון שדורשות גם הן התערבות של מנהלת הליגה והתאחדות הכדורגל, ובמידה שלא יעשו זאת, ישקלו הם אופציה להשבית את משחקי הליגה. 

במכתב אותו שלחו הבוקר מהנהלת הפועל עכו אל מנהלת הליגה בכדורגל נכתב כי "לאור אי הוודאות החל במכבי נתניה בעקבות התפטרותם של היו"ר והמאמן, יהיה זה אך לנכון מצד המנהלת להתערב בדחיפות ולדחות את משחקי מכבי נתניה עד הסדרת העניניים. כל זאת על מנת לגרום שמשחקי הפליאוף התחתון יתקיימו בצורה ספורטיבית והוגנת לכל הקבוצות".