עיסאווי פריג'
עיסאווי פריג'צילום: פלאש 90

ח"כ עיסאוי פריג' ממרצ ומוסי רז מזכ"ל מרצ פנו ליועץ המשפטי לממשלה בדרישה שיפעל למנוע את עריכתו של מפגן התמיכה בחייל היורה מחברון, אותו מתכננת לקיים הערב (שני) עיריית בית שמש.

נזכיר כי באתר העירייה פורסמה הזמנה לתושבים ולתומכים להגיע הערב  לצומת "ביג" ולדרוש לשחרר ממעצר את "גיבור ישראל" ו"הגיבור הלאומי", כלשון המודעה.

במכתב ששיגרו פריג' ורז ליועץ המשפטי מנדלבליט באמצעות עו"ד דפנה הולץ לכנר נאמר, "ארגון מפגן התמיכה האמור, פרסומו באתר הרשמי של הרשות המקומית וכן כל הקצאה כספית נוספת שנותנת עיריית בית שמש לקיומה של פעילות זו, הינם בגדר מתן לגיטימציה, עידוד וחיזוק למעשי החייל".

במכתב מבקשת עורכת הדין בשם השניים את התערבותו הדחופה של היועץ המשפטי לממשלה במתן הוראה ברורה לשר הפנים ולרשות המקומית בית שמש האוסרת לקיים את מפגן התמיכה המתוכנן להיום בערב.

השניים מבקשים מהיועמ"ש גם לאסור על העירייה להקצות משאבים עירוניים לשם קיומה של פעילות זו בכל דרך שהיא, לרבות באמצעות פרסום מפגן תמיכה זה או אחר באתר הרשות המקומית והאוסרת קידומה של כל פעילות מוניציפאלית אחרת בנושא, שכן הדבר הנו בגדר פעילות פוליטית האסורה בתקצוב עירוני.