סגן שר הבריאות ליצמן
סגן שר הבריאות ליצמןפלאש 90

בצל הדיונים המרתוניים בין ראש הממשלה לסיעות החרדיות, העריכו אמש במערכת הפוליטית כי חוק המקוואות של ח"כ גפני שעלה על שרטון עם התנגדות מפלגת 'כולנו' והיועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, יקודם במושב הבא אך בניסוח מוסכם על כלל מרכיבי הקואליציה.

במקביל, מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל שהתכנסה אתמול בירושלים כדי לדון בהתפתחות בסוגיית ההכרה ברפורמים ובהתנהלות המחוז החרדי במשרד החינוך, הורתה לחברי הכנסת שלא ליצור משבר קואליציוני לאחר שהתרשמה כי ראש הממשלה עושה מאמצים לרכך את יישום החלטת הממשלה בסוגיית הכותל המערבי. 

במהלך הישיבה אמר שר הבריאות יעקב ליצמן לאדמו"רים כי הבהיר לנתניהו באופן חד משמעי ש"היהדות הנאמנה תילחם בכל הדרכים העומדות לרשותה נגד הרפורמים, ונגד אלו שנותנים להם גיבוי או הכרה מכל סוג שהוא, ובכך לא תהיה כל פשרה, ואכן נעשו פעולות בשטח כמו העברת חוק המקוואות ונושאים נוספים, כשראש הממשלה מינה צוות מיוחד לפעול בענין זה".

סגן שר החינוך ח"כ מאיר פרוש סיפר לנוכחים על הפעולות שנעשו במהלך החודש האחרון בעניין עצמאות החינוך החרדי. ביומונים החרדים דווח כי פרוש תיאר את "ההבנה והרצון לשיתוף הפעולה עם שר החינוך בנט וצוות לשכתו, ואכן נמשכים המגעים והפעולות מתוך מטרה עליונה לפתור את העניין על הצד הטוב ביותר, ומתוך מגמה להביא לעצמאות מלאה של החינוך החרדי".