חברון
חברוןPhoto by Wissam Hashlamon/Flash90

לאחר שארגון מגן דוד אדום חיבר דו"ח בנוגע לאירוע הירי בחברון, שוחח היום (שלישי) מנכ"ל מד"א, אלי בין, עם גלי צה"ל וסיפר מה היה אופי האירוע וכיצד התנהלו מגישי העזרה הראשונה שהגיעו לזירה.

"אנחנו לא עסקנו בהיבטים הצבאיים", הבהיר בין, "עסקנו אך ורק בטיפול בפצוע, בזמן ההגעה אליו ובהתנהגות של הצוותים שלנו בזירה. מכאן באה הבדיקה וכאן היא הסתיימה. לא היה לנו שום קשר לתחקיר הצבאי".

מנכ"ל מד"א תיאר כי "שתי דקות מקבלת הקריאה במוקד קריית ארבע, אמבולנס ראשון הגיע לזירת האירוע. אחריו הגיע אחד נוסף. הם טיפלו בפצוע החייל. האווירה שהייתה מסביב הייתה שכביכול אחד המפגעים היה שכוב מנוטרל לחלוטין. המפגע השני לא יכול היה לזוז, אך הפעיל גפיים".

בין הסביר מדוע לא ניגשו אנשי מד"א לטפל במחבל הפצוע: "אנחנו לא נגענו במפגע, לפי הנהלים וההנחיות של מגן דוד אדום. לא היה שום גורם שאמר שהמפגע לא נושא עליו שום חומר נפץ. אני לא נכנס להיבטים של 'צריך לירות' או 'לא צריך לירות'".

"הסרטון מראה במפורש שהאירוע מבעבע, שהאירוע חי. יש פה איזה אקלים של אנשים שמדברים כל הזמן ואומרים, 'תקשיב, הנה הוא חי, הנה הוא זז. תיזהרו! יש חומר נפץ עליו. יש עליו מטען'. יש כל הזמן אווירה כזאת ואי אפשר להתעלם מזה", ציין מנכ"ל מד"א.

אביו של החייל שנפצע בפיגוע מעורר הסערה בחברון תיאר כיצד בנו מתמודד עם המקרה השנוי במחלוקת. "הבן שלי לקח את זה מאוד קשה. זה חבר שלו וזה החובש שטיפל בו בזירה. הוא מאוד דואג לו. הוא יותר עסוק בחובש מאשר בפציעה שלו", העיד האב ובנימה אישית הוסיף: "אני לא יכול להצדיק או לא להצדיק, אבל נותנים לחבר'ה בני 19-20 לתפקד במקומות כאלה, זה בטח לא המקרה הראשון שנתקלים בו".