הביא מדליה. אורי ששון
הביא מדליה. אורי ששוןצילום: איגוד הג'ודו

באיגוד הג'ודו שוקלים שלא להתחרות בתחרות הגרנד פרי סמסון הקרובה שתתקיים בטורקיה בסוף השבוע הקרוב. המצב הביטחוני ששורר באירופה, יחד עם העלאת הכוננות בטורקיה ואזהרת המטה ללוחמה בטרור, מדאיג את ראשי איגוד הג'ודו שמוכנים להקריב את תחרות הגרנד פרי היוקרתית ואת הנקודות שיכולות לקרב את הג'ודוקאים הישראלים לקבלת הכרטיס למשחקים האולימפיים בריו שבברזיל.

אחרי פיגוע הטרור שגבה את חייהם של שלושה ישראלים בשבוע שעבר והפיגוע בבריסל שבבלגיה בלא מעט ארגונים וגופים ספורטיביים המתחרים באירופה עוסקים בשאלה אם לצאת להתחרות או שלא לסכן את חיי הספורטאים והצוות שמסביב.

בעוד שרמת הכוננות בטורקיה עלתה לרמה 2 שמשמעותה הוא איום קונקרטי גבוה, באיגוד הג'ודו הישראלי שוקלים אם להיעדר מהתחרות היוקרתית במדינה או להוציא אליו צוות מצומצם כמה שניתן, כזה שיורכב רק מספרוטאים שזקוקים באופן בהול לניקוד האולימפי כדי לקבל את הכרטיס לאולימפיאדת ריו שתתקיים בברזיל בקיץ הקרוב. 

באיגוד הג'ודו אמרו כי ההחלטה תתקבל לקראת מועד היציאה שעומד על יום רביעי הקרוב ובכל מקרה אם תצא משלחת ישראלית לתחרות בטורקיה היא תתחרה תחת דגל האיגוד העולמי ולא תחת דגל ישראל וסממנים ישראליים כלל, זאת בכדי לשמור על ביטחון הספורטאים הישראליים.