ביצים מוברחות
ביצים מוברחותצילום: מוטי ישראל, משרד החקלאות
מפקחי משרד החקלאות סיכלו (שלישי) במחסום המנהרות הברחה של למעלה מ-36,000 ביצים משטחי הרשות הפלסטינית שהוחזקו בתנאים המהווים סכנה לבריאות הציבור ונועדו למכירה בירושלים, בית שמש וגוש-דן.

המפקחים עצרו לבדיקה במחסום נהג משאית שטען כי הוא מוביל חול ולכן כיסה את הרכב ביריעה אשר לא ניתן לראות דרכה את תכולת המשאית. עם הרמת כיסוי המטען, נחשפה כמות ביצים רבה שנועדו להימכר בירושלים (לרבות במזרח העיר), בית שמש וגוש-דן.

הביצים המוברחות שהוחזקו בתנאים ללא קירור והיו ללא חותמות מורשות הועברו להשמדה על פי צו רופא. נהג המשאית, תושב ממזרח ירושלים בשנות ה- 40 לחייו, נעצר לחקירה.

אמש סוכל ניסיון נוסף לשיווק כ-4,200 ביצים עם חותמות מזויפות שמקורן מהרשות הפלסטינית ויועדו למכירה במכולות בירושלים. החשודים עוכבו לחקירה והביצים הועברו להשמדה.

רואי קליגר מנהל יחידת הפיצו"ח, יחידת האכיפה והחקירות המרכזית של משרד החקלאות, אמר כי "בזכות שיתוף הפעולה עם יחידות הצבא ומג"ב, המאיישים את המחסומים, הצלחנו לסכל ניסיון נוסף לפגיעה בבריאות הציבור ומנענו את הפצתן של עשרות אלפי ביצים האסורות לשיווק ולמאכל אדם, שנועדו למכירה באזור מזרח ירושלים, בית שמש וגוש-דן".

במשרד החקלאות מזהירים את הציבור מקניית ביצים בפתח הבית או בשווקים פתוחים ומבקשים מהציבור לרכוש ביצים רק במקומות מורשים המקפידים על תנאי קירור ובטמפרטורה שלא תעלה על 20 מעלות, באריזה סגורה (כשהביצים אינן חשופות למגע יד-אדם) משני הכיוונים וחותמת הכוללת את שם המשווק, תאריך אחרון לשיווק, תאריך תפוגה ושם מכון המיון על הביצים.