ח"כ אביגדור ליברמן

בבית הדין הצבאי בקסטינה נערך היום (שלישי) הדיון בהארכת המעצר של לוחם חטיבת כפיר שירה במחבל מנוטרל בחברון ונחשד כעת ברצח.

מאות בני אדם הגיעו להפגין את תמיכתם בחייל ועמדו מחוץ לבית הדין, ביניהם יו"ר ''ישראל ביתנו'' ח"כ אביגדור ליברמן, ח"כ אורן חזן, שרון גל ורבים אחרים.

המפגינים קוראים, "שחררו את הגיבור" וקראו לחיילים שעמדו בשער הבסיס: "תעשו נפקדות! תזרקו את הנשק! תעזבו את הצבא! תהיו במעצר. עדיף שתהיה עצור ולא קבור".

"שחררו את הגיבור"

ליברמן אמר, ''באנו לכאן לתמוך בחייל ולפחות לאזן את ההתערבות הבוטה של ראש הממשלה ושר הביטחון. מתחילת הפרשה היתה פה התערבות בלתי סבירה בעליל, לפני שהחקירה התחילה מתנפלים על חייל בסדיר בן 19. אני לא קובע עמדה אם הוא פעל נכון או לא נכון, אני מעדיף חייל שטועה בשיקול הדעת ונשאר בחיים מאשר חייל מהסס וחס וחלילה נרצח על ידי מחבלים".

"באנו לתמוך בחייל שנשלח על ידי עם ישראל גם כשהוא טועה ולא יכול להיות שיאשימו אותו ברצח ויהפכו אותו לפושע", הדגיש ליברמן. ''כל עוד החקירה לא הסתיימה אני מצטער ששר הביטחון קובע באופן חד משמעי מה התוצאה הרצויה מבחינתו''. 

התובע הצבאי סא"ל אדורם ריגלר אמר בדיון כי כבר מהדיווחים הראשונים עלה חשד לביצוע עבירה חמורה על ידי החייל. ''החשד שעלה עד כה שירי זה שביצע החשוד ובמכוון, בוצע ללא צורך מבצעי".

לדברי התובע, סימני השאלה עולים מכמה היבטים. ''התנהגותו זו אינה נראית התנהגות של מי שפועל מתוך סכנת חיים. מכלול המעשים לא מצביע על סכנת חיים בזמן אמת. הירי בוצע דקות ארוכות אחרי ששני המחבלים היו על הקרקע לאחר שנורו על מידי הכוח בסיכול הפיגוע".

התובע טען גם כי נמצאו סתירות בדבריו של החשוד עצמו. "גם באירוע מורכב וגם כשנלחמים בטרור, מצופה מחיילי צה"ל שינהגו בדרך מסוימת. יש כללי פתיחה באש, הוראות ופעולות שאסורות בתכלית. כאשר מתקיים חשד לפעילות בניגוד לאותם כללים, ודאי כזו שהביאה לפגיעה באדם, מותו במקרה הזה, אנו נדרשים להפוך אבן על אבן ולבדוק חשד זה".