גן ''מתקן החלומות''
גן ''מתקן החלומות''צילום: רועי חדי

מאות השתתפו אתמול (שלישי) בחנוכת שכונה חדשה של תנועת ''אמנה'' ובחנוכת גן משחקים לילדים על שמו של השר אורי אורבך ז''ל ביישוב יקיר שבשומרון.

גן המשחקים שנועד לילדי השכונה נקרא "מתקן החלומות" על שם ספר הילדים הפופולארי של אורבך.

יו"ר סיעת הבית היהודי ח"כ שולי מועלם-רפאלי אמרה כי "אורי חותם את ספרו 'מתקן החלומות' במילים: 'תתקנו לעצמכם כל חלום באושר. על כן כעתתסתדרו בעצמכםומי ייתן ויתגשמו כל חלומותיכם'. אני מרגישה שבחנוכת השכונה והגינה השופעת חיים וקולות שמחה של ילדים מתגשמת מלחמתם של האנשים שלוחמים ליישב את ארץ ישראל.

"אותם אנשים הולכים כמו אורי, באמונה ובדבקות באמת הפנימית", הוסיפה מועלם. ''דווקא בימים אלו שתבהלה אוחזת רבים בעם ואף בהנהגה, צריך את האמירה הברורה - היכן יש להקים עוד שכונות וגנים ולאן יש להביא עוד מתיישבים חדשים".

ח"כ שולי מועלם ביקיר

צילום: רועי חדי
צילום: רועי חדי

בטקס נכח גם זאב חבר (זמביש), מזכ''ל תנועת ''אמנה'' שבנתה את השכונה החדשה ביקיר. "שמחה גדולה לחנוך את השכונה החדשה הזו, אנחנו שמחים על כך שתוך כדי חנוכת שכונה זו אנו נמצאים בבנייה של שכונה נוספת, ותוך כדי חניכתה נבנה את השכונה הבאה ונתכנן את זו שלאחריה", אמר.

השכונה החדשה שנבנתה על ידי חברת "בתי אמנה" כוללת 17 בתים צמודי קרקע, שכולם כבר נרכשו. רובם המוחלט של הדיירים החדשים הם תושבי חוץ, ועם השכונה החדשה היישוב יקיר מונה כ-338 משפחות.

צילום: נדב מלכה, מועצת יש''ע
צילום: נדב מלכה, מועצת יש''ע