אקדחים
אקדחיםצילום: אלירן אהרון

ח"כ אמיר אוחנה (הליכוד) שיגר אמש (שלישי) מכתב לשר לביטחון פנים גלעד ארדן ובו מפורטות המסקנות שעלו מכנס השקת השדולה לעיצוב מדיניות נשיאת כלי יריה שנערך בחודש הקודם.

בשלב הראשון ממליצה השדולה לתת היתרים לנשיאת כלי ירייה לאזרחים המשרתים במילואים, שומרי חוק ונעדרי עבר פלילי.

"המטרה היא לממש את הזכות הבסיסית להגנה עצמית, תוך עיבוי תדירות האימונים הנדרשים מאחת בשלוש שנים כיום, לאחת בשנה", הוסיף אוחנה. "בשלב השני הייתי שוקל בכובד ראש הסרת התנאי של שירות המילואים והרחבת המעגל, זאת לאחר שהשלב הראשון יוכיח את עצמו כיעיל ביחס ליתרונות מול הסיכונים".

במכתבו לשר לביטחון פנים מזכיר ח"כ אוחנה את הפיגוע שאירע בסניף "רמי לוי" בשער בנימין. הראשון להסתער על המחבלים בידיים חשופות היה חייל בחופשה שלא היה חמוש - ינאי ויסמן הי"ד. לבסוף, הסתער עליהם אזרח שהחזיק אקדח ברישיון ועצר את מסע הרצח של המחבלים.

אירוע נוסף שמוזכר במכתב הוא הפיגוע שאירע בטיילת ביפו בתחילת החודש. המחבל יצא למסע הרג שנמשך דקות ארוכות, כאשר הוא דוקר למוות תייר אמריקאי ופוצע 11 נוספים. "במשך דקות ארוכות רץ המחבל ודקר חפים מפשע, וחוץ מאזרח נועז עם גיטרה אין אדם שיעצור אותו. האירוע הסתיים לאחר דקות ארוכות עם הגעת שוטר מתנדב למקום שירה במחבל".

"האירועים הללו, המצטרפים לאירועים נוספים שבמהלכם אזרחים נושאי נשק סיכלו פיגועים, מדגימים כי יש צורך לעבות את מאגר נושאי הנשק בישראל באופן מידתי, שקול ומאוזן, שייתן מענה מחד לצרכי הביטחון ומאידך לחששות בדבר זהותם של האוחזים בנשק", כתב אוחנה.

הוא הדגיש במכתבו לארדן כי "ביטחונם האישי של אזרחי ישראל מצוי תחת מתקפה והזמן אינו פועל לטובתם".